Varför är folk så skeptiska mot amway?
Hela upplägget i sig gör att jag inte stödjer detta.
Jag fick en inbjudan från en avlägsen kompis som jag inte träffat på flera år. Hon ville bjuda hem mig till henne för lite fika och en trevlig överraskning. Redan där anade jag ugglor i mossen. Vad är det för överraskning försökte jag får ur henne. Det ville hon inte säga. Men hon hade ju väckt min nyfikenhet så jag gick hem till henne ändå. Där var jag inte ensam, utan ett gäng andra personer samt 2 st personer som stod "längst fram" med white board tavla och hälsade överdrivet hjärtligt på mig med mitt namn " Hej ANNA!" trots att jag aldrig träffat dem innan. Sen satte mötet igång ang upplägget med AMway och hur rik man kunde bli bla bla bla. Hela tiden med upprepningen "allt är frivilligt, men ......."
Jag lämnade stället rätt snabbt efter deras presentation då jag inte alls var intresserad. SEdan började telefonen ringa, först från min kompis som bjudit in mig, och sedan från dessa två personer som presenterade upplägget. Jag var nära att skaffa hemligt nummer för de ringde i tid och otid och ville få mig att börja med detta "frivilliga" upplägg. Tog typ ett halvår innan de gav upp.
Helt fel strategi enligt mig!
Så AMWAY - NO WAY!