Hur banka in lite vett i huvudet på pappan?!
Nej, jag är inte anonym längre och jag vill gärna ha kontakt med andra mammor i samma sits!
Ytterligare ett år har gått och fortfarande samma tjafs med pappan som bara tänker på sig själv. Barnen är nu tonåringar och bor heltid hos mig. Pappan är dålig på att höra av sig och de träffas ytterst sällan. Om de skall träffas vill pappan alltid att det skall ske tillsammans med den nya kvinnan han har träffat. Han kan inte förstå att barnen vill ha och behöver lite egentid med sin pappa!
Underhållet han betalar är 1273:- per barn vilket han anser vara fullt tillräcklig. Vi har i samtal hos Familjerätten för flera år sedan kommit överens om att vi skall dela på större kostnader som till glasögon, cyklar osv, men han vill inte vara med och betala utan jag får bekosta sådant själv. Han fattar inte vad det kostar att uppfostra två barn, alltifrån boende, mat, internet, kläder och skor osv. Han anser att jag får skylla mig själv att jag bor i en trerummare med barnen... Själv bor han fortfarande i sin lilla etta på 42 kvadrat och det säger sig självt att man inte kan bo så med två barn!
Man hade kunnat förstå att pappan var snål om han var fattig, men det är han inte. Nog för att han faktiskt är en låginkomsttagare som bara får ut kring 22 000 i månaden, men han har flera hundra tusen på banken!
Jag är redo för nya samtal hos Familjerätten och om det inte räcker tänker jag ta det till Tingsrätten!