Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

Vad tror ni, gillar han mig mer än som arbetskamrat?

tvärtemot vad många tycker så anser jag att du faktiskt ska ta ett prat med den här killen. Du behöver veta vart han står och vad han har för avsikter.  

om han vill ha något av dig så blir det ju genast mycket värre av allt och du riskerar inte bara att bli sårad och få brustet hjärta utan även en familj krossas.  

jag tror säkert att han förstår vad du känner och att du har känslor för honom ohc det är oschysst spel  av honom att öka på dina känslor bara för att han kanske råkar njuta av uppmärksamheten och ditt sällskap.  Då är det bättre att ni är öppna och ärliga med varandra och du på egen hand kan ta beslut om hur du ska försöka tränga undan känslorna.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul
    Anonym skrev 2013-04-17 20:46:29 följande:
    uote]
    Jag håller med om att du bara borde ge dig - och njuta av flirten istället. Och sen inget mer, därmed basta. Att du inte kan stå för dina egna handlingar när du druckit är ju bara.....läskigt. Du talar mot dig själv; skulle aaaaldrig göra så mot hans fru skriver du, men också tt nåt kan ju hända på firmafesten.
    men hon avstår ju att festa eftersom hon vet att det förmodligen kan hända något.

då tar man ansvar för sina handlingar anser ju jag. 
  • Nyfiken gul

jag har varit i din sits ts och det jag kan säga är att man tänker ganska bra kring gränser och vad som anses tillåtet för ens samvete och jadda jadda.. men tyvärr lurar man oftast bara sig själv. 

Så här i tråden så råder sunda värderingar och sunt förnuft. Men i vardagen, på ditt jobb när ingen ser och hör - vad gör hjärtat och din själ och dina tankar då? Vad säger din mun och vad gör dina händer i hans närhet? 

Idag är gränsen här - punkt... Men om bara några dagar några veckor kan gränsen ha flyttats yttepytte lite.

Det kanske en dag blir en kryssning med jobbet och er som kollegor, det blir faktiskt en after-work-kväll med honom och några kollegor.  Och det som kanske händer eller inte händer där och då gör att gränserna och tillåtelserna hela tiden ändras , flyttas och förändras.
    Kanske bara lite i taget att du inte ens märker det men sakta sakta och sakta så händer det något och vips är vissa gränser överskridna med råge och det går inte att ångra sig....

det som inte är okej idag och du inte ens skulle fundera på kanske faktiskt inte är så farligt när det kommer omkring när tiden gått ett tag....  det kan du omöjligt veta idag... 

• Nyfiken gul
    Anonym (ts) skrev 2013-04-25 19:31:46 följande:
    Nej jag har ingen kristallkula att se framtiden i, lika lite som jag kan förutspå något annat som kommer att ske här i livet.
    Det betyder inte att något är statiskt, eller att jag har 100% inflytande på vad som ska ske, det hänger heller inte bara på mig.

Ponera att något oförutsett inträffar....en skilsmässa kan ändra alla förutsättningar.
    Jag vill ju ha honom, inte tänker jag säga nej då inte.
    nej men det är ju precis det som är problemet. 

Du säger inte nej till honom och du har därmed alla dörrar öppna för vad som kan hända, när det händer, om det händer.

det innebär att du är redo att flytta dina gränser för vad som är okej och inte okej.

Du säger själv att du inte vill göra något som saboterar hans äktenskap eller runtomkring honom men det är ju det du indirekt gör eftersom du inte säger absolut nej.

Ett nej måste betyda nej och då gör man det som krävs för att ett nej ska bestå.  Då tar man distans och håller sig på sin kant och blandar inte jobb med privatliv som tex en kryssning eller en after work faktiskt är.

Antingen vill du ha honom eller så vill du det inte. Det finns inget grått gränsland därimellan där du kan vela omkring och göra som du vill.
    Vill du ha honom får du stå för det och våga agera på dina känslor och ändå vara medveten om konsekvenserna och stå för din del i den historien.

Eller så är ditt nej ett nej och du tar avstånd från honom i den mån det går. Och även om man jobbar i projekt så finns det mängder med saker att göra för att hålla proffisionell distans. 

så det handlar egentligen inte alls om vad han må tänka o tycka om dig utan vart dina gränser är och om du är konsekvent i vad du tycker.  ett nej är ett nej och ska aldrig kunna förvandlas till ett ja så länge han är gift med nån annan. 
Svar på tråden Vad tror ni, gillar han mig mer än som arbetskamrat?