Anonym (ts) skrev 2013-04-25 19:31:46 följande:
Nej jag har ingen kristallkula att se framtiden i, lika lite som jag kan förutspå något annat som kommer att ske här i livet.
Det betyder inte att något är statiskt, eller att jag har 100% inflytande på vad som ska ske, det hänger heller inte bara på mig.
Ponera att något oförutsett inträffar....en skilsmässa kan ändra alla förutsättningar.
Jag vill ju ha honom, inte tänker jag säga nej då inte.
nej men det är ju precis det som är problemet.
Du säger inte nej till honom och du har därmed alla dörrar öppna för vad som kan hända, när det händer, om det händer.
det innebär att du är redo att flytta dina gränser för vad som är okej och inte okej.
Du säger själv att du inte vill göra något som saboterar hans äktenskap eller runtomkring honom men det är ju det du indirekt gör eftersom du inte säger absolut nej.
Ett nej måste betyda nej och då gör man det som krävs för att ett nej ska bestå. Då tar man distans och håller sig på sin kant och blandar inte jobb med privatliv som tex en kryssning eller en after work faktiskt är.
Antingen vill du ha honom eller så vill du det inte. Det finns inget grått gränsland därimellan där du kan vela omkring och göra som du vill.
Vill du ha honom får du stå för det och våga agera på dina känslor och ändå vara medveten om konsekvenserna och stå för din del i den historien.
Eller så är ditt nej ett nej och du tar avstånd från honom i den mån det går. Och även om man jobbar i projekt så finns det mängder med saker att göra för att hålla proffisionell distans.
så det handlar egentligen inte alls om vad han må tänka o tycka om dig utan vart dina gränser är och om du är konsekvent i vad du tycker. ett nej är ett nej och ska aldrig kunna förvandlas till ett ja så länge han är gift med nån annan.