Inlägg från: Anonym (sjuk??) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sjuk??)

Ångrar barnets namn

Jag fick efter förlossningen depression och kraftig ångest. Har levt med hjärnan snurrandes som en karusell och alla stressade mig gällande barnets namn. Dessutom klankade de ned på de förslag jag hade. Svag som jag var lyssnade jag och blev ännu svagare och till slut visste jag ingenting, vilket namn är fint, hur låter det, vad tycker jag? Depressionen blev djupare och vi var tvungna att skicka in ett namn jag nu ångrar. Hon är 4,5 månader och jag tvingar mig själv enligt psykologen att kalla henne för namnet trots att det känns helt fel. Ibland i väääldigt ljusa stunder kan det dock kännas bra. Men jag har så kraftig ångest och oro ständigt och jag är i en permanent stress pga namnet. (eg handlar det säkert om nåt annat men jag har fastnat vid namnletandet). Jag mår så dåligt (tar ångestdämpande vid behov dagligen trots amning enligt läkares ord) jag har en sån kraftig ångest som inte släpper. Kommer den att försvinna? Hur ska jag göra gälande namnet? (psykologen säger att jag ska släppa letandet och låta namnet vara tills jag mår bättre men det känns ju som att det är namnångesten som är orsaken?)

• Svar på tråden Ångrar barnets namn
  • Anonym (sjuk??)

Men jag vet ju inte ens till vilket namn. Jag mår så dåligt psykiskt att jag inte vet vad jag vill. De namn jag egentligen ville har folk klankat ned på så att jag lagt ned dem: Emilia (80talsnamn enligt folk), Ella (för vanligt och tråkigt), Elina (låter som en hora sa folk)..... är så nedtrampad och ledsen. 

Svar på tråden Ångrar barnets namn