Inlägg från: Likaro80 |Visa alla inlägg
  • Likaro80

sluta amma

Har haft många många jobbiga mjölkstockningar. Jag vet hur det är, vid varje mjölkstockning tänkte jag:Nu slutar jag amma! Höll dock ut i 6 månader då jag verkligen ville amma. Men har sen dess fasat ut amningen naturligt. Började ge ersättning son han tack och lov tog utan problem. Gav det först en gång/dag, utökade efter ca 3 dagar till två gånger/dag. Nu får han smakportioner + ersättning. Ammar morgon och natt+ om brösten känns "för fulla" så det inte finns risk för mjölkstockning. Och du, det funkar! Om nån vecka eller två tänkte jag bara amma på natten om han vill, hoppas ju att han sover hela nätterna. Jag kan inte så mycket om medicinen man kan ta men har hört att den har mycket biverkningar. Lycka till!!

• Likaro80

Psyket påverkas enormt! Håller med dig. Bättre att sluta amma och vara en glad mamma:)

• Likaro80

Så skönt Malin! Vad bra att du ändå pumpar och ger på flaska en månad till, då har du verkligen kämpat!! Min lille ammas nu kväll o lite natt/tidig morgon. Brösten "överlevde" haha. Som tur är älskar han helt plötsligt gröt och puré. Så han får det + ersättning. Ska försöka lura i honom välling med genom att blanda hälften välling hälften ersättning. Att bara amma lite på natten känns ju bra, det kommer ju gå lätt att sluta med det så småningom! Lär nog inte få stockningar av så pass lite mjölk. (Men man ska aldrig säga aldrig)

• Likaro80

Han är ca 6 1/2 mån och det här med att skuta amma har gått snabbare och smidigare än jag nånsin trodde. Vänster bröst (där jag alltid fick mjölkstockning) har nu helt slutat producera mjölk. Jippie! Haha. Aldrig mer mjölkstockning! Hoppas det fixar sig för dig på natten då om ett tag.

Svar på tråden sluta amma