Ensamstående föräldrar: hur orkar ni?
Eh varför skulle man inte orka? Finns inget bättre än att vara förälder.
Eh varför skulle man inte orka? Finns inget bättre än att vara förälder.
PolyPond: Har man ett ordnat liv med bra förutsättningar och nätverk så underlättar det väldigt mkt om man blir/är ensamstående.
Är det tungt att jobba heltid kanske man kan gå ner i tid. Man kan laga storkok och värma mat när man kommer hem. Köpa hem mat så det finns under veckorna och prioritera vad som är viktigast. Har man jobb och barnomsorg nära hemmet så e det ju helt ok. Visst jag säger inte att det alltid är en dans på rosor men jag tycker att det är kul att ta hand om min dotter. Jag har med henne överallt och älskar att hitta på roliga saker tillsammans.
Har min dotter på heltid och tränar fem dagar i veckan så ja man kan träna. Man är inte handikappad för att man är ensamstående.
Samma här. Tycker det är väldigt okomplicerat. Förut hade jag sambon, hunden och bonussonen med då kan man snacka om att ha svårt att få tid till alla.
Klart det handlar om inställning. Hade jag tyckt att jag måste dra med mitt barn till affären istället för att jag vill hade det varit pissjobbigt men då hade jag nog inte skaffat barn överhuvudtaget om dem är sån pest att ha med sig överallt.
Vet folk som går hem o städar och handlar efter jobbet och sen hämtar barn på förskola för dem tycker det är lättare.