Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Samarbetsgynekolog i Stockholm

Beccalie skrev 2014-03-13 08:28:04 följande:
    Hej,   Är ny här i forumet och kommer från Stockholm. Tänker presentera mig i Ava Riga-tråden eftersom det är där jag kommer att göra mitt äggdonations-försök. Fick reda på igår att jag behöver Progynon redan från början av cykeln. Då mensen väntas idag, och jag varken har husläkare eller kan vända mig till min gamla klinik (då dem bara sysslar med IVF), så...  ... någon som vet något om en läkare som kan skriva ut recept akut? Tackar på förhand!! / Beccalie        

Man brukar börja med progynon dag 2 el 3 i cykeln. Enda läkaren jag vet som kanske kan hjälpa dig på helgen är Eva Einarsson på Strandkliniken (helt privat) men osäker på om de har öppet. Du kan ju testa! Kan inboxa dig ett annat namn annars för mer långsiktig kontakt och som ev kan hjälpa på måndag. Kram
  • villsågärna38
    MrsCecilia skrev 2014-03-15 13:46:42 följande:
    Eva har flyttat till en klinik i Nacka, sök på hennes namn så får du upp den nya kliniken. Strandkliniken har en ny gynekolog men jag är osäker om den läkaren hjälper till med ÄD, men passa på att fråga.

Aha. Visste inte det. Hon finns ju kvar på Styrmansgatan också men där har de landstingsavtal och jag vet inte om hon tar emot där för äd utomlands. Vet du MrsCecilia? Inte öppet på helger där iaf.
  • villsågärna38
    MrsCecilia skrev 2014-03-15 14:42:02 följande:
    Jag fick mail av henne och vad jag förstår ska hon lämna styrmansgatan helt fr.o.m. Den 15 april och öppna eget på Nacka forum. Jodå. Hon hjälper alla. Både äd och vanliga. Har man väl en personlig kontakt med henne hjälper hon till både helger och kvällar. Men hon är lite speciell 😄

Jo jag vet. Gått till henne själv i några år. Var på Stymansgatan i veckan. Konstigt att hon inte sa nåt om Nacka då. Ska kolla mailen. Kram
Svar på tråden Samarbetsgynekolog i Stockholm