• Knasse

Samarbetsgynekolog i Stockholm

Hej!
    Min man och jag funderar på ÄD. Jag har inte någon upparbetad kontakt med gynekolog. Har någon här på forumet tips på gynekolog som kan tänka sig att samarbeta med ÄD utomlands? Privat eller offentlig vård spelar ingen roll. Huvudsaken att det funkar. Helst i norrförort eller innerstan.

Tacksam för tips.

• Svar på tråden Samarbetsgynekolog i Stockholm
  • Leiben

sorry om jag snor tråden men panik panik!

nu har min fertilitetsklinik i Stockholm plötsligt bestämt sig för att inte skriva ut medicin för behandling  utomlands då det är olagligt. Det har blivit snabba puckar och donator finns utomlands. Bara det att jag behöver p-piller innan helgen då mensen kommer.

vad gör jag nu???? 

• Knasse
    Leiben skrev 2013-04-17 17:01:05 följande:
    sorry om jag snor tråden men panik panik!

nu har min fertilitetsklinik i Stockholm plötsligt bestämt sig för att inte skriva ut medicin för behandling  utomlands då det är olagligt. Det har blivit snabba puckar och donator finns utomlands. Bara det att jag behöver p-piller innan helgen då mensen kommer.

vad gör jag nu???? 
    Har inboxat dig.
  • hoppfull03

Vill också jätte gärna ha tips om en samarbets gynekolog i Stockholm. Tack på förhand :)

• Knasse
    hoppfull03 skrev 2013-04-26 07:07:15 följande:
    Vill också jätte gärna ha tips om en samarbets gynekolog i Stockholm. Tack på förhand :)
    Har inboxat dig.
  • Majken79

Hej! Jag behöver i också en gynekolog! Ska göra ivf i Köpenhamn. Finns ni kvar som svarade sist? Vore toppen!!!

• MoaMia

Hej,
    Jag hittade den här tråden när jag sökte efter tips på gynekolog i Sthlm som kan hjälpa till vid ÄD i Finland. Jag börjar bli desperat nu eftersom jag inte hittar någon som kan hjälpa oss med de vanliga blodproverna och ultraljuden. Känner ni till en bra grynekolog i Sthlm som gör detta? Om någon av er som svarade senast skulle kunna höra av sig vore jag jätteglad!

• Beccalie

Hej,

Är ny här i forumet och kommer från Stockholm.

Tänker presentera mig i Ava Riga-tråden eftersom det är där jag kommer att göra mitt äggdonations-försök.

Fick reda på igår att jag behöver Progynon redan från början av cykeln.
    Då mensen väntas idag, och jag varken har husläkare eller kan vända mig till min gamla klinik (då dem bara sysslar med IVF), så... 

... någon som vet något om en läkare som kan skriva ut recept akut?

Tackar på förhand!!

/ Beccalie

• villsågärna38
    Beccalie skrev 2014-03-13 08:28:04 följande:
    Hej,   Är ny här i forumet och kommer från Stockholm. Tänker presentera mig i Ava Riga-tråden eftersom det är där jag kommer att göra mitt äggdonations-försök. Fick reda på igår att jag behöver Progynon redan från början av cykeln. Då mensen väntas idag, och jag varken har husläkare eller kan vända mig till min gamla klinik (då dem bara sysslar med IVF), så...  ... någon som vet något om en läkare som kan skriva ut recept akut? Tackar på förhand!! / Beccalie        

Man brukar börja med progynon dag 2 el 3 i cykeln. Enda läkaren jag vet som kanske kan hjälpa dig på helgen är Eva Einarsson på Strandkliniken (helt privat) men osäker på om de har öppet. Du kan ju testa! Kan inboxa dig ett annat namn annars för mer långsiktig kontakt och som ev kan hjälpa på måndag. Kram
  • MrsCecilia

Eva har flyttat till en klinik i Nacka, sök på hennes namn så får du upp den nya kliniken.

Strandkliniken har en ny gynekolog men jag är osäker om den läkaren hjälper till med ÄD, men passa på att fråga.

• villsågärna38
    MrsCecilia skrev 2014-03-15 13:46:42 följande:
    Eva har flyttat till en klinik i Nacka, sök på hennes namn så får du upp den nya kliniken. Strandkliniken har en ny gynekolog men jag är osäker om den läkaren hjälper till med ÄD, men passa på att fråga.

Aha. Visste inte det. Hon finns ju kvar på Styrmansgatan också men där har de landstingsavtal och jag vet inte om hon tar emot där för äd utomlands. Vet du MrsCecilia? Inte öppet på helger där iaf.
  • MrsCecilia

Jag fick mail av henne och vad jag förstår ska hon lämna styrmansgatan helt fr.o.m. Den 15 april och öppna eget på Nacka forum. Jodå. Hon hjälper alla. Både äd och vanliga. Har man väl en personlig kontakt med henne hjälper hon till både helger och kvällar. Men hon är lite speciell 😄

• villsågärna38
    MrsCecilia skrev 2014-03-15 14:42:02 följande:
    Jag fick mail av henne och vad jag förstår ska hon lämna styrmansgatan helt fr.o.m. Den 15 april och öppna eget på Nacka forum. Jodå. Hon hjälper alla. Både äd och vanliga. Har man väl en personlig kontakt med henne hjälper hon till både helger och kvällar. Men hon är lite speciell 😄

Jo jag vet. Gått till henne själv i några år. Var på Stymansgatan i veckan. Konstigt att hon inte sa nåt om Nacka då. Ska kolla mailen. Kram
Svar på tråden Samarbetsgynekolog i Stockholm