Inlägg från: dubaimorsan |Visa alla inlägg
  • dubaimorsan

Mjölken sinar och dottern totalvägrar flaska!!!!

Hej alla fina mammor och pappor..... HJÄLP!!!!!

Vad ska vi göra????

Min dotter är 4 månader nu och min mjölk har börjat ta slut.  (Hände precis samma sak med in son) men min dotter vägrar att ta flaska. Jag har 8 olika flask och nappsorter och olika ersättningsmärken och jag har provat alla trick och knep men hon VÄGRAR! 

Hon kämpar och gråter och vi trugar, vaggar, sjunger, myser men hon vill inte. Hon får panik, skriker och viftar och det känns nästan som övergrepp på henne. Igår fick vi i henne nästan 30 ml vilket hon typ 15 min senare kaskadspydde upp. Min man gick med henne i 45 min och inte EN ENDA gång sög hon på flaskan, hon liksom trycker ut tungan och få hon mot förmodan lite i sig så lägger hon det i kinderna och sen släpper hon ut det.

Hon tar inte napp heller fast hon har ett ENORMT sugbehov. Tutten har ju blivit "napp", snacka om att måla in sig i ett hörn.
    VI var hos läkaren för vaccination och hon har gått upp alldeles för lite i vikt så nu sa läkaren att det var dags för lite tuffare tag, hon måste få mer föda. (Vi bor ju utomlands så jag har inte tillgång till BVC och sånt)

Är det någon som har haft samma erfarenhet och hur löste det sig till slut??? Jag vill ju inte att min dotter ska svälta och att hon på så sätt ska bli tvungen att få mat.

Snälla skriv några solskenshistorier eller bra tips till en ledsen mamma.

Tack tack tack!

• Svar på tråden Mjölken sinar och dottern totalvägrar flaska!!!!
  • dubaimorsan

Hej på er!

1 månad senare och SUCCE!!!! Flaskan är införd och tuttarna nästan tomma och påväg söderut.

Jag vill igen bara tacka för tipsen och glada tillrop.

Det som var hände var helt enkelt att jag var tvungen att lämna hemmet i nästan 2 dygn och kom endast hem för att pumpa ut det lilla jag hade. (En väninna hamnade dessvärre i livskris så jag var hos henne dag och natt.)

Min man ställde upp och gjorde ett fantastiskt jobb men han säger att det faktiskt inte var så farligt eftersom jag inte var i huset och hon inte kunde se eller höra mig. Värre var den dagen då jag skulle ge flaska men det gick ändå och nu är vi inne på dag 5 och hon slurpar i sig :)

Så nu vet ni.

Kram på er och jag skriver säkert igen om nästa problem.

Svar på tråden Mjölken sinar och dottern totalvägrar flaska!!!!