Inlägg från: Dr Mupp |Visa alla inlägg
  • Dr Mupp

Kaninfunderingar

En sex timmars resa är sällan ett problem. Håll svalt i bilen och sen till att kaninen sitter i en säker transportbur och har tillgång till mat och vatten. Gurka är tex bra eftersom det innehåller så mycket vatten.

En kanin ska enligt lag ha tillsyn minst en gång om dagen (och vatten två gånger om dagen vid minusgrader). Så en kaninvakt behöver komma dagligen.

Vår kaninvakt kommer två gånger per dag. Detta för att kontrollera så att kaninerna har mat och vatten dygnet runt och för att kolla så att inget har hänt, tex att kaninen blivit sjuk eller fastnat. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    marilin skrev 2013-04-15 17:01:58 följande:
    Tack för alla svar  

Ni har gett mig en del att fundera på. Vi ska nog kunna ordna detta tror jag. Nu ska bara jag och dottern bestämma oss varifrån vi ska köpa vår nya familjemedlem  
    Uppfödare är bäst. Då vet du vad du får. på skaf.info hittar du uppfödare. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    Lilia skrev 2013-04-20 23:48:26 följande:
    Kom ihåg att kaniner enligt lag ska ha en kompis. Eftersom ni har valt en hane föreslår jag att ni kastrerar honom och köper en tjejkompis.
    Nej kaniner bör ha en kompis om möjligt, långt ifrån alla kaniner accepterar att dela bur. Ska kaniner bor ihop behöver de bo på flera kvadratmeter, detta för att alla ska få ett eget revir. 
Svar på tråden Kaninfunderingar