Om jag blir nekad snitt vad gör jag då? :((
Det är nu bara ca 11 veckor kvar tills det är min bf. Jag har pratat med min bm två gånger om att jag är livrädd för att föda vaginalt och jag vill verkligen ha planerat snitt. Har även pratat med aouromatagningen i Örebro och dom skulle kontakta mig i vecka 29. Min barnmorska sa till mig idag att (ingen kan tvinga dig) men det är inte bara att få snitt. Hon vill träffas nästa vecka å prata med mig om bara själva förlossningen men jag vet att jag vill inte!! De skrämmer mig, jag får panik å börjar gråta! Jag är rädd för att något ska gå fel, att jag inte klarar av smärtan att jag gör fel att barnet fastnar (min sambos syster fick syrebrist å blev hjärnskada) så min sambo är född med snitt! Jag är rädd för att jag får panik å allt blir fel så de blir akut snitt eller att jag typ dör! Eller att barnet dör å då är det mitt fel!! :( De låter sjukt fånigt men jag är inte stark när det gäller smärta. vill så gärna ha snitt så att jag kan vara lugn å vet att smärtan som jag även får av snitt valde jag själv! Fick ni beviljat snitt pga rädsla? Hjälp mig..