• nåldyna

Är proteinbars onyggiga?

Anton Chigurh skrev 2013-04-06 12:51:36 följande:
    Nyttigt å nyttigt.....!

Perfekt med ett glas mjölk direkt efter ett träningspass på gymmet iaf, ger, med mjölken då, 25-30 gram protein och 30-35 gram kolhydrater, samt litta flott. Enkelt å bra. Å smidigt. Mycket människovärdigt.
    30-35% kolhydrater --> 30-35% rent socker om man inte hinner förbränna alla kolhydrater. 
    Klart det är perfekt efter ett träningspass då allt socker ger sken av en snabb återhämtning.
    Kiwi10 skrev 2013-04-06 13:15:32 följande:
    Tror det är bättre med barsen från allevo eller mutrilett som inriktar sig på viktnedgång. Ginomax är bra för de som bygger muskler och tränar hårt men hjälper dem knappast att hålla vikten!
    Kollar man näringsinnehållet på allt sånt från Allevo, Nutrilett, Cambrigde osv ser man rätt snabbt att an enbart stoppar i sig socker. Sockret ger kroppen den energikick man behöver och lurar kroppen att den är mätt. Jag har själv blivit lurad av det och har nu efter 3 år fortfarande inte fått ordentlig ordning på min kropp. 
    Jag kan inte nog beskriva hur mycket elände det är med alla så kallade VLCD-dieter och liknande. 

• nåldyna
    Anton Chigurh skrev 2013-04-07 10:28:31 följande:
    Ger sken av ???

Jag känner att kroppen skriker efter näring när jag kört ett hårt pass på gymmet, sen skiter jag fullständigt i var kolhydraterna kommer ifrån, jag ser bara till att trycka i mig ca 30 gram protein och lika mycket kolhydrater direkt efter ett pass, eller iaf inom 15 minuter, och det ger inte sken av någonting, utan det känns bara bra å få i sig litta näring ganska omgående. 

Jag ligger för övrigt på ett intag av 1,6 - 1,8 gram protein per kilo kroppsvikt, totalt över dygnet, sen fyller jag på med fett och kolhydrater för resten. Lite så.  
    Jag formulerade mig lite fel ser jag. Visst känner du dig piggare när du får en sockerkick, men vad ger dig sockret i längden? En blodsockerkurva som kör berg och dalbana,. 
Svar på tråden Är proteinbars onyggiga?