• MinaE

Psykisk misshandel..dottern vill begå självmord

Anonym skrev 2013-04-05 09:36:04 följande:

Vet att ingen av dom ska dit. Dom är här hos mig nu. Framkom igår hur dåligt den äldsta mår. Är bara så rädd att han ska få halva vårdanden på papper för att den lilla vill vara där. Har hört så mycket om att rätten anser att barn behöver båda sina föräldrar...
    Klart barn ska ha tillgång till båda föräldrarna !

SUNDA föräldrar inte misshandlare och missbrukare. De har förverkat sin föräldra rätt. Och man FÅR INTE psyka sina barn till självmord eller missbruka så de far illa.
    Och du MÅSTE skydda de från det ! 
  • MinaE

Ponera att din 13åriga dotter tar livet av sig. Och du hade inte skyddat henne. ? 

Vad ska du göra då ?

Och hur hade du agerat om hon var så svårt mobbad på skolan ex så hon ville ta livet av sig ?

Jag får en känsla av att du inte förstår allvaret ??  

• MinaE
    Anonym skrev 2013-04-05 09:45:58 följande:

Ska göra det
    Låt Bup och soc anmäla ! Om det är så allvarligt som du skriver kommer de att göra det !
  • MinaE
    Anonym skrev 2013-04-05 09:53:27 följande:

Klart jag förstår allvaret. Hoppas bara att rätten också gör det. Soc verkar inte göra det ialla fall. När jag ringde igår hänvisade dom bara till bup och ville inte skynda på utredningen.
    Ok, om det är så illa som du skriver så har du barnen hemma tills saken är klar helt enkelt och Bup gör en anmälan det kan jag garantera. De anmäler via Soc.

Det är ju oxå så att din 13åring drar hela familjelasset så att säga..

Både för dig och sin syster. Det är för tungt för henne ansvaret är för stort, det kan vara en stor bidragande orsak till att hon vill ta livet av sig.
    Du måste ta på dig ledar rollen som förälder och det snabbt! 
  • MinaE

Tala om för din dotter att du är vuxen, pappan är inte ok han är sjuk. Att du tar hand om det här och att de inte alls ska dit förrän han blivit frisk.

Att du fixar det här. Fråga om hon kan tänka sig att gå i en grupp typ Maskrosbarn, de har även sommar kollo.

Att allt kommer blir bra, att hon kan gå i skolan inte behöver oroa sig och inte behöver lägg någon kraft på saken, att du fixar det! 
    Mao lyft av skulden och ansvaret från hennes axlar.

Du behöver inte enskild vårdnad för att de inte ska åka dit, han behöver bara inte ha något umgänge, det är dessutom enklare för då behöver du aldrig informera honom om saker. Utan det är upp till honom att ta rätt på saker hålla sig ajour så att säga. 

Svar på tråden Psykisk misshandel..dottern vill begå självmord