• Anonym

Psykisk misshandel..dottern vill begå självmord

Barnens pappa misshandlar barnen psykiskt. Han är alkoholist och missbrukar även tabletter och andra droger.
    Det har gått så långt att min 13 åriga dotter inte vill leva längre. Hon säger att enda anledningen att hon fortfarande lever är att hon inte vill lämna sin lillasyster(5 år) ensam med pappa. 
    5 åringen sover oroligt, drömmer mardrömmar och är väldigt rädd att jag ska bli arg på henne.

13 åringen  vill att jag ska ha full vårdnad så hon slipper träffa sin pappa. 5 åringen vill träffa honom.
    Hur lyssnar man på barnen i det här läget vid en vårdnadstvist? 

• Svar på tråden Psykisk misshandel..dottern vill begå självmord
  • Love83

När hon är 13 år kan hon väl själv bestämma om hon vill träffa pappan eller inte? Mycket allvarligt läge är det iaf. Se till att få hjälp omg.

• Lilia

Men herregud! Pappan misshandlar barnen och du står bara och tittar på. Vägra släppa iväg någon av barnen till pappan och anmäl honom till soc och polisen direkt!

• Anonym
    Love83 skrev 2013-04-05 09:18:56 följande:
    När hon är 13 år kan hon väl själv bestämma om hon vill träffa pappan eller inte? Mycket allvarligt läge är det iaf. Se till att få hjälp omg.

Ja hon kan ju bestämma..men hur blir det med lillasyster? Kommer dom lyssna på 13 åringen ang det? Har kontakt med både bup och soc.
  • MikNis

har tanken slagit dig att skaffa någon form av stöd åt din dotter?

• Anonym
    Lilia skrev 2013-04-05 09:21:09 följande:
    Men herregud! Pappan misshandlar barnen och du står bara och tittar på. Vägra släppa iväg någon av barnen till pappan och anmäl honom till soc och polisen direkt!

Jag har tagit dom därifrån och han får inte träffa dom. Anmäld till soc men inte polisen
  • Anonym
    MikNis skrev 2013-04-05 09:22:08 följande:
    har tanken slagit dig att skaffa någon form av stöd åt din dotter?

Självklart! Gör allt jag kan. Väntar på svar från bup och håller henne under noggrann uppsikt. Är hemma från jobbet för att ta hand om henne.
  • Anonym (Föräldrabalken)

Lagen säger, (föräldrabalken), att man alltid ska välja det alt. / göra det som är bäst för barnen i en vårdnadstvist. I dethär fallet är det ju solklart? Soc kommer intervjua barnen ett och ett för sig och dig. Även pappan.

• MLB
    MinaE skrev 2013-04-05 09:28:00 följande:
    Det finns grupper osv för din 13åring, typ Maskrosbarn osv..
    Där borde hon gå.

Och din dotter får själv bestämma om hon vill till pappan, så hon måste inte. Den mindre ska inte alls dit ! ( ja, inte den stora heller fast hon kan ju själv bestämma ) 

Ingen av de ska träffa pappan. Om du inte stoppar umgänget så hjälper du till att misshandla de, dvs du utsätter dina barn för misshandel och fara. Vilket gör att du kan bli av med de..!
    Du som förälder ska skydda dina barn, skyddar du de inte, ja då blir du av med de. 
  • Anonym
    MinaE skrev 2013-04-05 09:28:00 följande:
    Det finns grupper osv för din 13åring, typ Maskrosbarn osv..
    Där borde hon gå.

Och din dotter får själv bestämma om hon vill till pappan, så hon måste inte. Den mindre ska inte alls dit ! ( ja, inte den stora heller fast hon kan ju själv bestämma ) 

Ingen av de ska träffa pappan. Om du inte stoppar umgänget så hjälper du till att misshandla de, dvs du utsätter dina barn för misshandel och fara. Vilket gör att du kan bli av med de..!
    Du som förälder ska skydda dina barn, skyddar du de inte, ja då blir du av med de. 

Vet att ingen av dom ska dit. Dom är här hos mig nu. Framkom igår hur dåligt den äldsta mår. Är bara så rädd att han ska få halva vårdanden på papper för att den lilla vill vara där. Har hört så mycket om att rätten anser att barn behöver båda sina föräldrar...
  • MLB
    Anonym skrev 2013-04-05 09:23:19 följande:

Jag har tagit dom därifrån och han får inte träffa dom. Anmäld till soc men inte polisen
    Men anmäl han till polisen då!
Svar på tråden Psykisk misshandel..dottern vill begå självmord