• duntoss

Omföderska som blivit igångsatt v.37/38 av humanitära skäl?

två gånger blev jag igångsatt

Första förlossningen var en skolboksförlossning, vaginal. Gick över tiden men allt gick finfint.

Andra babyn tog min kropp stryk och jag hade ingen ork kvar. Skulle aldrig orka en förlossning så då prppsades det på en start i vecka 38.

Varberg föddes en tös 4 timmar efter hinnorna togs. En helt okay förlossning.

Tredje barnet var det jag som bad om en igångsättning vecka 37. Då var jag slut. Varberg det med. Hinnorna togs inget hände, dropp sattes, men jag fick bara ont att tappen utplånades. Öppnades 2 cm men sen gick det med rekordfart. Sa att något var fel, fick panik och 9 minuter senare är baby född.

Behövde inte trycka på så speciellt mycket om igångsättning. Dom ser ganska fort om man verkligen är i behov av det. Är modern helt slut med dalande värden brukar dom göra det. Åtminstone här. 

Varför vill du bli igångsatt?? Jag skulle vägra det en gång till.... efter sista upplevelsen.                

• duntoss

jag kan säga jag gick via min vanliga BM på mvc för att få igångsättningen. :)

Som någon skrev, värkarna sitter faktiskt annorlunda, mer neråt blygden mot ryggen upplevde jag det som  

Svar på tråden Omföderska som blivit igångsatt v.37/38 av humanitära skäl?