Åh, vad roligt att ni har tillkommit i gruppen! Att dela erfarenheter gör det hela så mycket roligare! Jag har en beräknad förlossning till den 7 november, men allt blir mer precist när vi gör UL den 10 juni.
Queenofhearts: jag förstår vilken period ni har gått in i och jag måste få säga att det är det bästa med den här fasen! Alla blir så genuint lyckliga över att få höra om tillskottet och det ger så mycket härlig energi! Jag märker att vissa blir mer 'beskyddande' och ringer och frågar hur det är med bebisen och så. Det är så mysigt!
Jag har faktiskt en fråga som jag gärna skulle vilja diskutera med någon här inne. Det gäller SGI och kanske är det ni som har barn sedan tidigare som kan besvara det bäst.
Jag var precis i telefon med Försäkringskassan. De sa att det finns en risk för att jag under tre veckors tid inte skyddade min inkomst. Denna period var mellan mitt sommarjobb och studier. På grund av detta riskerar jag ha äventyrat att mitt SGI inte beräknas på min 4,5-åriga tjänst där jag hade en relativt bra lön. Vad jag borde ha gjort var att skriva in mig hos Arbetsförmedlingen dagen efter att mitt sommarjobb avslutades, trots vetskapen om att jag skulle påbörja mitt masterprogram inom tre veckor. Är det fler som kommer att ha problem med SGI och Försäkringskassan? :(