• nyochforvirrad

Bebisar i Malmö med BF i November 2013?

Hej!

Jag var på tidigt UL idag och det bekräftades att jag är gravid (v.8+6)! Nu undrar jag om det finns fler blivande mammor i Malmö som skulle vilja hålla kontakt under graviditeten? Längre fram i tiden kanske det kan vara aktuellt med fika och bebishäng? Hade varit skönt att ha någon att diskutera saker med :)

• Svar på tråden Bebisar i Malmö med BF i November 2013?
  • nyochforvirrad

Hej alla!

Förlåt, det var jag som startade tråden men så kom jobb och sommar i vägen så jag har inte varit aktiv alls. Ett stort tack för stödet jag fått genom er. Det är väldigt gulligt att få en känslohand utsträckt av främlingar.  

Det är himla kul att se att vi är några personer till som föder i november  :)

Sesame, vad kul att din BF är 6 november. Det är min med! 

Jag kan börja med en kort presentation. Jag bor i centrala Malmö. Är 30 år gammal och väntar mitt första barn (en flicka). Jag tycker att gravidfika låter supertrevligt och det blir nog ännu roligare när barnen är födda!

Hoppas att ni alla mår bra!

• VEA

Gravidfika vore trevligt! Då tycker jag vi får bli ett litet gäng ;)

• sesame

Jag ses också gärna på gravidfika.

nyochforvirrad - verkar som vi har mer än BF gemensamt! Bor i centrala Malmö, 31 år och väntar mitt första barn som också är en flicka!

• VEA

Sesame: Kul! Nu ska vi försöka få fler att joina på fika! Mysigt! Kanske någon gång i mitten på oktober?

• lifeasmom

Hej på er, kul att fler hittat hit! Fika i oktober låter bra :) Om ni vill kan vi skapa en liten Facebook grupp, det har jag med min mammagrupp från första graviditeten. Mycket lättare att hålla kontakten och "bestämma". Jag glömmer själv bort att kolla familjeliv... Susanna

• VEA

Lifeasmom: Ja, Facebook grupp blir nig lättare, skulle du kunna ta dig an uppgiften att skapa en sådan grupp. Tacksam om den är "stängd" för omgivningen :). Jag röstar för Facebook! :)

• lifeasmom

Absolut! Skriv era namn så lägger jag till er och gör en "stängd" grupp. Hur många är vi totalt? Har ni namn och efternamn som är vanliga, skriv hur er profilbild ser ut så jag lägger till rätt personer ;)

• VEA

Mitt namn är så ovanligt som det kan bli ;) haha... Skriver mitt namn i ett meddelande :)

• nyochforvirrad

Hej!
    Jag har skicket att PM och mitt nick är också ovanligt. Tack för att du skapar den stängda gruppen!
    Kram till er alla! 

• lifeasmom

Hej tjejer. Jag har gjort en grupp på facebook och lägger till er när ni skrivit era namn. Skicka som privat meddelande. / Susanna

• mom2be2013

Hej

Jag väntar mitt första barn den 19 november och skulle gärna träffa fler i samma situation! Jag är 34 år och bor i centrala Malmö. 

• VEA

Mom2be: Skriv ditt namn i ett pm till lifeasmom där hon/vi startat en Facebook sida. Och självklart varmt välkommen. Vi tänkte oss en fika i mitten av oktober!

• josefinaE

Hej allihopa,

jag är 31år och väntar också mitt första barn (flicka) den 3:e november.  Kul att få kontakt med andra som ska ha ungefär samtidigt Glad

Fika låter kul. Jag är gärna med!

• VEA
    josefinaE skrev 2013-09-16 16:59:00 följande:
    Hej allihopa, jag är 31år och väntar också mitt första barn (flicka) den 3:e november.  Kul att få kontakt med andra som ska ha ungefär samtidigt  Fika låter kul. Jag är gärna med!

Skriv gärna ditt namn i ett pm till lifeasmom då vi startat en Facebook grupp. Varmt välkommen! Kul! Roligt att vi nu börjar bli ett litet gäng! Fika i mitten på oktober siktar vi på :)
  • Malmqvistskan

Hej på er och stort grattis till er alla som ska bli mammor i november. Jag har beräknad BF 16 november och vill mer än gärna följa med och fika. Jag PM:ar lifeasamom

• Diamondstar

Sök på Simone Lantz på fb så gå in på hennes sida och där hittar ni NovMammor 2013 gruppen :) Ni som inte hittat dit än :)

• EMC

Hej,
    Jag är 28 år och väntar mitt första barn. Har beräknad födsel den 3 nov. 
    Blev väldigt glad när jag hittade denna gruppen! Eftersom hela den här grejen med barn är helt ny för mig så vore det roligt att byta erfarenheter med andra som "sitter i samma båt".
    =)

• nyochforvirrad

Hej EMC!
    Vad kul att du hittat vår grupp! Vi har inte så många diskussioner i denna tråd längre sedan lifeasamom skapade FB-gruppen. PM:a gärna henne för att komma in i gruppen.

Om du inte har något för dig idag så träffas vi kl. 14 (om en timme) på Kafferosteriet för fika! Kom gärna om du kan och vill :) De flesta kommer att komma så det blir en bra introduktion för oss alla :)

Hoppas att detta inlägg når dig i tid!

Hej så länge! 

• EMC

Hej igen, vad roligt med respons.
    Tyvärr såg jag inlägget först nu, men det dyker kanske upp fler tillfällen? Hoppas att ni hade det trevligt och att det blev mycket mamma-bebis-snack=)
    Jag har skickat iväg ett meddelande till lifeasamom.

Svar på tråden Bebisar i Malmö med BF i November 2013?