Sertralin och hosta/halsproblem?
Hej,
jag har ätit Sertralin sen i slutet av januari, först 50 mg i ca 4 veckor och sen 100 mg. Jag fick en del biverkningar men de flesta gick över efter 1-2 veckor förutom trycket över halsen och några plötsliga panikattackkänningar. Efter jag börjat med 100 mg försvann trycket över halsen (kändes nästan som en snara runt halsen) och panikkänningarna avtog.
Nu har jag dock fått en hemsk hosta som pågått i två veckor och dessutom viss irritation i halsen (den kom för några dagar sen). Hostan kom plötsligt utan förkylning eller andra sjukdomskänningar, ibland är det slemhosta och ibland är det torrhosta men nästan ingenting på natten. Jag hostar ibland så jag får ont i bröstet. Jag har inte ont i halsen, och det är inte riktigt som en klump i halsen (som det kändes i början av medicineringen och innan jag började med Sertralin), men det är som om det är tjockt i halsen och slemmigt.
Eftersom jag redan innan lider av viss hypokondri, vilket oxå var en av anledningarna till att jag utvecklade ångest och måste börja medicinera, så har nu denna hosta och irritation i halsen gjort att jag är helt övertygad om att jag har lungcancer! Samtidigt som jag sett när jag googlat att det kan hända ibland att Sertralin kan ge viss hosta och slemmig hals. Är det nån här som haft likadant? Eller som vet?