• Theonsmamma

Skriv vilken ålder era barn hade när.....

De kunde göra olika saker. (vet att alla barn är olika och därför är det kul att se resultatet av alla)

Min lille pojks utveckling:

Hålla upp huvudet i magläge: 3 veckor
    balansera med huvudet i upprätt läge: 5 veckor
    vända runt från mage till rygg: 2 månader
    vända runt från rygg till mage: 3 1/2 månad
    Sitta utan stöd: 4 1/2 månad 
    Krypa, ta sig fram: 5 1/2 månad
    Sätta sig upp själv: 6 månader
    Tvåstavigt joller: 6 1/2 månad
     Dra sig upp och stå med stöd: 6 1/2 månad

Nu är han 7 månader och 12 dagar och han har börjat att gå längs med möbler, stå själv i max 20 sekunder och så knuffade han på en låda och gick efter den.

Får se när han börjar säga första ordet! :) Det tror jag dröjer ett tag.
    Han är nog mer fokuserad på det motoriska.

Hur är det för era barn? 
    Är det tidiga motoriskt eller med kommunikationen? 

• Svar på tråden Skriv vilken ålder era barn hade när.....
  • Theonsmamma

vanliga folket på familjeliv alltså. er kan man inte undgå på nåt sätt :P synd att en tråd blir förstörd så fort den startas. jag var bara som sagt intresserad av hur andras barns utveckling ser ut

då inte jämföra med min självklart utan har andra anledningar!! bvc och sådant anser så mycket om utveckling och så och vill bara se från andras barns utveckling och inte från bvc perspektiv.

men aja, jag avprenumererar denna tråd istället, synd bara att det förstördes, skulle nog förklarat läget DIREKT i tråden men ser ut att vara förstört redan

BVC sa att normalt tvåstaviga joller börjar vid 5 månaders åldern, alltså att vid 8 m,ånaders kontrollen hoppas de att han börjat med tvåstavigt joller, dvs KOMMUNIKATION. samma sak att en väns dotter var oroande då hon inte kunde ta sig fram i 8 månaders ålder. och min son skulle jag inte låta honom sitta upp redan vid 4 1/2 månad för det förstör hans rygg och han absolut inte får sitta då och de ville att jag skulle trycka ner grabben för att han inte skam få lära sig sitta vid så tidig ålder.

• QnA

Hur kan en unge som är 7 månader vara sen med kommunikationen?

• Theonsmamma
    QnA skrev 2013-03-31 12:27:00 följande:
    Hur kan en unge som är 7 månader vara sen med kommunikationen?
    jag förklarade precis det :) och det vet väl inte jag, när det är bvc som påstod det.
  • caaroline

Gud vilka kommentarer vissa skriver! Som mamma är hon ju självklart stolt över vad hennes barn lyckas med och då vill hon väll dela med sig, tror inte de är för att skryta.

• QnA
    Theonsmamma skrev 2013-03-31 12:28:50 följande:
    jag förklarade precis det :) och det vet väl inte jag, när det är bvc som påstod det.
    Underlig BVC. Men det verkar å andra sidan vara mer regel än undantag.
  • Theonsmamma
    caaroline skrev 2013-03-31 12:41:39 följande:
    Gud vilka kommentarer vissa skriver! Som mamma är hon ju självklart stolt över vad hennes barn lyckas med och då vill hon väll dela med sig, tror inte de är för att skryta.
    äntligen en vettig människa! men så ville jag inte berätta just pga därför utan vad bvcn har sagt och inte just för att visa stoltheten, men ja, stolt har man rätt att få vara :) 
  • Flickan och kråkan

TS, anledningen till att många reagerar är att har man flera barn och lite äldre barn så blir de "stolpar" du satt upp rätt ointressanta. Det enkelt mätbara säger inte så mycket i långa loppet . Språk är t.ex. något helt annat än tal och tal går långt ifrån att likställa med kommunikation. Att prata om att ett barn är sent i kommunikationen för att han/hon inte tvåstavningsjollrar förrän vid ett halvår är direkt okunnigt. 

Svar på tråden Skriv vilken ålder era barn hade när.....