• ica

Hur tänker ni som inte tar med er bonusbarn på semester?

Tom Araya skrev 2013-03-31 00:57:09 följande:
    Jag tycker inte man behöver ta med bonusbarn på allt om man reser eller gör saker när de ändå är hos den andre föräldern. Livet står inte still för resten av familjen för att bonusarna inte är där.
    Klockrent! Varför ska de med skilda föräldrar få dubbelt av allt?
  • ica
    Valkyria75 skrev 2013-05-17 17:12:05 följande:
    Man får inte dubbelt av allt...
    Och som sagt, att man får något eller får göra något med sin mamma kan aldrig väga upp att man blir utesluten av sin pappa, eller tvärtom.
    Ett barn bryr sig inte om antalet semestrar. Ett barn vill bara känna sig delaktig i båda sina familjer. Känna att man är lika mycket värd som de gemensamma barnen i respektive familj.
    Jag tror inte folk förstår hur det känns. Hur skulle du känna dig om din pappa och dina syskon ALDRIG ville ha med dig på familjesemester med argumentet att du har ju redan varit på semester med någon annan...
    Semesterresor är ju att skapa minnen tillsammans som familj. Att uppleva något tillsammans. Det är ju knappast så att ett barn absolut behöver en veckas avslappning på Mallorca om året för att klara av resten av året. Då kan man ju lika bra ha semester hemma. Så bara för att man fått åka med en förälder någonstans så betyder inte det att man inte behöver få följa med när den andra föräldern åker med sin nya familj.
    Men just när det gäller semester så kan ju barnet vara hos den andre föräldern den veckan. Ska då övriga familjen stanna hemma i stan och inte göra nånting kul då? De flesta separerade försöker vara rättvisa. Men pusslet går inte alltid ihop. Mina föräldrar är inte skilda. Men jag har varit på läger och övriga familjen var på semester. Och nåt problem var det inte.
  • ica
    slutatsnusa skrev 2013-05-19 13:06:57 följande:
    jag tänker att det är helt upp till bioföräldern att ta det beslutet
    varför lägga ansvaret på bonusföräldern?
    Klockrent!
Svar på tråden Hur tänker ni som inte tar med er bonusbarn på semester?