• bängolle

Hur tänker ni som inte tar med er bonusbarn på semester?

Dom gånger jag betalar för semestern avgör jag om mina bonusbarn ska följa med. Ibland följer dom med, ibland vill jag bara ha mina egna barn med. Som nån skrev är det inte det samma med egna barn som med andra barn, det gäller förstås vid semester också. Dom gånger min fru betalar avgör hon, och det blir samma där, ibland, ibland inte. Orättvist? Kanske, men det händer ju att bonusbarnen åker på semester med sin pappa, och då får ju naturligtvis inte mina barn följa med. Det jämnar nog ut sig.

• bängolle

I regel kompenseras dom med nåt annat. Ska dom göra nåt med sin pappa, så "passar vi på" att göra nåt utan dom. Ibland följer dom med oss medan deras pappa gör nåt på sitt håll utan dom. Det händer säkert att dom gärna hade följt med, men nån direkt orättvisa i antalet semestrar finns knappast då de åker med typ varannan gång , med oss, eller med sin pappa. Och ja, jag tycker nog jag kan göra saker med bara mina egna barn om jag vill det, utan att känna mig allt för elak. Det är ju inte så att jag tar bort nåt från dom, det hade ju inte blivit fler semestrar eller aktiviteter om jag inte funnits med i bilden.

Svar på tråden Hur tänker ni som inte tar med er bonusbarn på semester?