Hur tänker ni som inte tar med er bonusbarn på semester?
Om jag som bonusmamma får svara för hur jag tänker kring detta så tycker jag att man kan faktiskt inte kan "klandra" bonusföräldern då det är föräldrarna för bonusbarnen som har ansvar och ser till just sina barn och jag som bonus mamma till 2 och mamma till 1 tänker på mitt barn och vad jag vill göra för mitt barn och dennes liv och upplevelser och fostran precis som bio föräldern ska göra för sina barn. alla föräldrar ser ju till sina egna barn och hur mkt man engagerar sig är olika. och om jag skulle ex vilja åka utomlands med mitt barn så ansvarar jag och pappan till detta och vill pappan och bonus barnens mamma att bonusar ska följa med så tycker jag att de ligger i deras intresse tillsammans att se till att bonusbarnen kan följa med. Vet bara själv hur jag skulle göra om jag var ex separerad, jag skulle inte alls ha problem med om resan inföll på min vecka och skulle dessutom betala hälften för mitt barn för att denne skulle få möjlighet och följa med också. Ekonomiskt är det dom 2 som betalar för sina barn och jag och pappan för vårat. Och det är där skon oftast klämmer hos separerade föräldrar, att samarbetet tryter och oftast blir det nej och delade meningar pga att de vill bråka och jävlas med varandra. Jag skulle inte ha nåt emot att ha bonusarna med men om vi ex skulle vilja resa så vet vi redan innan att de skulle bli bråk och tjafs om allt och inget. En utomlands resa skulle jag göra med mitt barn men skulle inte ha råd med alla men om vi nu skulle göra det så skulle vi garanterat planers in något med bonusarna också i liknande aktivitet som ex Legoland eller liknande. Så skulle inte utesluta dom helt och hållet men somsagt klandra dina föräldrar för trytande samarbete istället för " pappans nya familj"