Anonym (Stivisen) skrev 2013-04-03 14:23:53 följande:
SKAFFAR styvbarn. Inte så att jag "åh, nu ska jag skaffa mig ett gäng styvbarn". Har inte stött på någon som tänker så. Jag har under 36 år inte velat ha egna biologiska barn heller.
Jag blev kär i och började älska en man - en som har barn. En helt annan sak.
Jag tror att man behöver ha stor förståelse för hur människor fungerar för att förstå detta. En del har inte förmågan att förstå och då dömer de istället.
Jag vill förklara min syn på relation och kärlek för den skiljer sig med den stora massan "kvinnor".
Jag hade som livsmål att utvecklas, utbilda mig, ha ett bra jobb och vara självständig. INTE "man och barn och fina huset".
När man är självständig så behöver man inte en man "till försörjning", "för att kunna ha det fina huset" och ser mannen som medlet till målet BARN. Jag har inte använt barn i någon form av självförverkligande utan gått andra vägare.
Jag har ett mycket bra liv och har genom åren haft en del relationer men inte "nöjt" mig med lite utan gått vidare när det inte känts rätt.
För mig kan kärlek ENDAST finnas om man inte är BEROENDE av varandra. Beroende av någon annan är inte kärlek för mig.
Jag blev kär i en man. Han har barn. Inte så att jag bara "nä, han har barn, jag tar nästa". Jag är snart 40 år. Att finna kärlek, på det sättet jag ser kärlek fungerar inte så. "Äsch, jag tar nån annan".
Jag har aldrig varit ute efter "någon" utan efter "den".
Men så har jag en kärleksrelation som är något "utöver det vanliga".
Dock medför hans "omständigheter" belastningar som jag hade önskat jag sluppit. En helt befogad önskan.
Den som inte förstår kan gå till sin granne efter gatan och säga - "hörrö, jag tänkte att jag kunde vara barnvakt till dina TRE BARN sisådär varannan vecka". Slår vad om att ni säger efter första veckan - "jag vill inte ha dem EN vecka till, jag avskyr att ha dem, VILL INTE" osv.
Det finns barn att ta hand om via socialtjänsten. Så upp till bevis nu alla "domare" i raden....
Ta hand om någons TRE barn, varannan vecka.....i två år.
Sen är ni fria att döma mig.
Om ni aldrig under de två åren tänker, "Fyfaaan, nu kommer de igen", "JAG VILL INTE", "jag hatar att de finns" osv osv så går ni förmodligen på bensodiazepiner, pedofiler eller den lilla promille som faktiskt skulle gilla det!!!
Precis, det är inget man skaffar, dom kommer på köpet. Sen har dom förhoppningsvis en förälder som sköter dem när dom kommer, så att dom inte inverkar alltför mycket på ens liv.
Finns det något man tycker är kul att göra med dem så gör man det, annars så låter man bli och gör något annat istället.