Inlägg från: Anonym (bonusmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bonusmamma)

Jag är bonusmamman ni älskar att hata

jumos skrev 2013-03-26 19:13:07 följande:
    Vi fick absolut gå in om någon av dem var där inne och vi ville något, men min tolkning är ändå att vi hade "barnförbud" på samma sätt som Ts har (även om hon inte specificerat hur deras förbud faktiskt ser ut). På samma sätt kanske pappan i den familjen ligger i barnets rum om någon är sjuk.

Min poäng är att den information man får av en sånhär trådstart faktiskt är rätt knapphändig, så även om det ser illa ut i kortfattad form kanske det finns en jättenaturlig lösning som passar alla. Eller kanske inte. Man behöver inte skena iväg och förutsätta det värsta direkt, oftast får man svar om man frågar
    Jag skriver ut efter vad ts skriver "blev förbud för barnen att sova i min mans säng eller ens vara i sovrummet där den stod." 
    Jag tycker det är ganska tydligt jag... 

Det är jag som är anonym btw. 
  • Anonym (bonusmamma)
    jumos skrev 2013-03-26 19:27:32 följande:
    Halva inlägget försvann... Dock verkar vi vara överens om att man kan ha barnbegränsning i sovrummet?
    Ja, absolut. Men jag tycker inte riktigt att din situation med dina föräldrar kan jämföras med två barn i låg ålder med en psykiskt sjuk mamma som är vana vid att ha det på ett särskilt sätt och det helt ändras ganska tvärt. 
  • Anonym (bonusmamma)
    Anonym (elak?) skrev 2013-03-26 20:23:11 följande:
    För att det är vad som händer på FL när man säger att man är en bonusförälder som inte älskar sina bonusar vilkorslöst.. ALLTID är det så... Då blir man hatad, lynchad osv..
    Knappast. Jag är bonusmamma och jag har aldrig blivit hatad på fl för att jag inte älskar min bonus. Jag tycker dock ofantligt mycket om henne och mitt liv hade varit ganska tomt om  hon inte funnits
    Det handlar nog snarare om HUR man uttrycker sig. 
  • Anonym (bonusmamma)
    Gung Ho skrev 2013-03-26 21:28:35 följande:

Jag ifrågasatte att man förbjuder ett barn att gå in i ett rum i barnets eget hus. Det känns för mig som ett sjukt behov av privatliv om man skall ha ett helt rum där ens eget kött och blod inte får gå in.... Självklart upp till var och en att välja, liksom att det är upp till mig att kritisera valet..
    Ja, jag förstår inte heller. Sen verkar det vara svårt för folk att ta in att vi, ivf jag, skiljer på att leka i rummet och att ens få gå in i rummet. 
    Jag skulle aldrig kunna ha såna regler och jag är väldigt mån om mitt privatliv.

• Anonym (bonusmamma)
    Anonym (styvmor) skrev 2013-03-26 21:29:22 följande:
    Barnen är nu 5 och 7 år. Mamman har tack och lov inga fler barn. Det har på hennes begäran och med socialen inblandad gjorts försök att låta henne ha barnen betydligt mer än vad hon har i dagsläget. Det slutade bland annat med att hon inte hämtade sina barn på dagis/skola, förän 45 min efter stängningstid och då fröknana hotade med att ringa socialen och låta dem hämta barnen.
    Hur förklarade du för en 3-åring att barnet inte fick gå in i sovrummet och hur reagerade hen? 
  • Anonym (bonusmamma)
    Anonym (styvmor) skrev 2013-03-26 22:07:22 följande:
    Ni som alltid vill ha era barn i sängen, hur löser ni sexlivet? 
    Jag vill inte ha våra barn i sängen jämt, däremot har vi inga förbud mot att komma in. Har vi gått o lagt oss så knackar dom först. 
    Vi har sex ofta, går utmärkt. 
Svar på tråden Jag är bonusmamman ni älskar att hata