Gung Ho skrev 2013-03-26 20:52:17 följande:
Fast nu pratar vi här om att totalförbjuda barn att gå in i ett rum (dvs TS regel).... Jag anser inte att alla skall vara som jag, men inte heller att man inte skall kunna ifrågasätta 'knasiga' regler utan syfte..
Vad finns det för argument?
Jag har väl inte skrivit något om någon människosyn, kanske har man egna problem om man känner att man måste totalförbjuda barn från ett rum? Vad har det med människosyn att göra att diskutera ett eventuellt problem hos människor? Jag som precis börjat tro att du inte drog förhastade slutsatser och dömde andra med utgångspunkt av dem längre...
Ts har kanske saker hon vill ha ifred. Hon kanske inte vill ha sängen hoppad i, en grej som jag avskyr och har skällt ut både egna och grannbarn när dom hoppat i den.
När man lever så tätt inpå andras barn så kan det va skönt att ha sitt eget där man kan gå in och få va ifred utan att någon ifrågasätter och rycker i dörren.
Detta är uppenbarligen viktigt för ts och då får de andra ta hänsyn till det. Likaväl som hon får ta hänsyn till något som någon annan önskar, eller kommer att önska när dom blir lite äldre.
Uppenbarligen så har hon haft ett bra nog skäl eftersom mannen har köpt hennes argument.