• Linnna

Börjar med Puregon i April....

ikala skrev 2013-04-05 16:05:26 följande:

Knäpp Amerikans brud som med hjälp av hormoner(typ puregon) medvetet överstimulerade sig och blev inseminerad och fick åttlingar.... Ingen pappa bara hon och en herrans massa ungar... Kolla på youtube..

Jag hade hoppats att min mens skulle komma idag( dagen är inte slut än men nästan), jag jobbar nämligen natt på Söndag och Måndag men är ledig Lördag kväll/natt hade hoppats att få ta första sprutan av puregon hemma...

Hur noga har ni varit att ta det exakt samma tid varje kväll?   
    Jag tog puregonet vid nästan exakt tid samma kväll, vet inte riktigt hur noga det är. Har du börjat ta sprutorna nu?
  • Linnna
    ikala skrev 2013-04-09 08:49:41 följande:

Jag har fortfarande inte fått min mens efter primolut, börjar få panik... slutade i Tisdags slarvade dock och missade tre piller men det gjorde inte nån skillnad sist. Borde jag ringa till gyn lr ska jag vänta nån dag till, bör tillägga att jag har mensvärk känns som den borde komma...
    Jag kan tyvärr inte råda dig vad du ska göra, jag tog inte primolut innan utan började med puregonet direkt. Nu måste jag dock ta andra sprutor i en vecka för att lugna ner det hela. Hur vi sedan ska gå vidare är inte klart då puregon inte fungerade som önskat.
  • Linnna

Hej igen för mig blev det ju alldeles för många äggblåsor. Jag blev svullen och fick ta oligutran-sprutor i 10 dagar. Vi var och kollade i måndags och äggstockarna är fortfarande förstorade så vi ska kolla hur de mår om två veckor igen och sedan bestämma om vi vågar prova en behandling med puregon till. Vad spännande för er tingeling!

• Linnna

Hej igen, hur har ni det? Själv har jag börjat om igen och nu först med provera innan vi börja med puregon. Känns jättebra att vi kan prova en gång till och denna gången vet vi ju mer vad som väntar.

• Linnna

[quote=69751294][quote-nick]Tingeling skrev 2013-05-02 20:08:09 följande:[/quote-nick]Hej! Jag har också börjat om, mensen kom 1,5 v för sent trots ägglossningssprutan! Plus att jag hade stora ömma bröst och molvärk i magen! Har sprutat 5 dagar nu och hoppas på bättre tur denna gång! Då är vi ju i samma sits typ linnna och kan följa åt lite![/quote Ja denna gången hoppas vi att det går bra för oss båda! Jag har tagit provera fyra dagar nu och ska ta i tio. Sen ska vi invänta men sen och därefter börja med puregon igen. Var gör du din behandling?

• Linnna

Tack ikala! Vad bra att du hittat en bra privat gyn tingeling. Visst är det skönt att det finns så många engagerade och kunniga läkare.

• Linnna
    elyse skrev 2013-05-02 21:39:55 följande:
    Hur lång tid tog det för er att komma igång med Puregon, från remiss till behandling?

elyse skrev 2013-05-02 21:39:55 följande:
    Hur lång tid tog det för er att komma igång med Puregon, från remiss till behandling?

För oss tog det en månad ca från att remissen skickades tills vårt första besök. Det varierar nog mellan olika kliniker tror jag. Har er remiss nyligen skickats?
  • Linnna
    Tingeling skrev 2013-05-06 22:17:32 följande:
    Har ni andra fått extra nålar utskrivna på recept? Eller får ni dem från kliniken? Det följer ju bara 6 nålar per förpackning.....
    Först frågade jag på apoteket om man kunde få fler nålar därifrån men det går inte. Vid nästa besök på kliniken sa jag till där och då fick jag så många jag ville ha från dem. Nu inför nästa omgång har jag ett antal på lager här hemma.
  • Linnna
    Tingeling skrev 2013-05-07 12:58:49 följande:
    Okej, då är det inte bara här det är lite förvirrat, kliniken sa att jag kunde få på Apoteket som sa att jag skulle fråga på kliniken som sa att jag kunde gå tull vårdcentralen som sa att det borde vara Apoteket eller kliniken.... Tillslut fick jag från kliniken!
    Hur går det för dig med puregonet? Jag ska den här gången prova menopur istället, men hänger kvar här ändå tänkte jag.
  • Linnna
    Tingeling skrev 2013-05-13 15:56:54 följande:
    Hej! Jag har sprutat nu i två veckor och var på återbesök idag! Visade sig att jag haft ägglossning redan... frågan är bara när? Imorse; så kan vi ju fortfarande hinna om vi skyndar oss.... Igår; så får vi hoppas att det lever simmare kvar sedan torsdagkvällen! Känns lite skit att ev ha missat helt! Spännande med menopur, har läst att det kan bli färre äggblåsor av det vilket ju borde vara bra i ditt fall!
    Det var ju otur, men något positivt är det ju iaf. Du vet ju nu att behandlingen funkar och du kan få äggen att lossa själv. Hoppas att ni hann med, annars är det bara att ta nya tag och försöka en gång till. J
  • Linnna
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-05-25 08:29:24 följande:
    Hej, här är en till som precis börjat spruta! :) Är positiv och spänd!
    Hej, helt rätt inställning att vara positiv och ha spänd förväntan. Vilken intressant och fin blogg du har!
  • Linnna
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-05-26 15:53:31 följande:
    Tack ska du ha! Jo jag är glad att få börja men ibland tar sorgen över och jag gråter för att vägen till ett barn är mycket svårare än för gemene man.
    Jag känner precis likadant. Man blir jätteglad för alla vänners bebisar som dyker upp hela tiden samtidigt som det känns som ett slag mot egna hjärtat. Att det ska vara som det mest naturliga kan vara så svårt för oss andra.
  • Linnna
    Hanna00 skrev 2013-05-26 19:15:14 följande:
    Hej! Jag börjar min första sprut-kur på tis...så nervöst, spännande, och just nu är jag tyvärr väldigt nere. Jobbigt nu men så är det ibland. Hoppas det går vägen! Pergo funkade inte på mig och nu är det dags med sprutor alltså...
    Har du tagit första sprutan nu? Hoppas att det gick bra och lycka till med de kommande. Det är verkligen jobbigt ibland.
Svar på tråden Börjar med Puregon i April....