• elyse

Börjar med Puregon i April....

Jag ska också börja, men har just fått remiss så behandlingen börjar inte ännu. Min gynekolog ville inte fortsätta med Pergotime längre, dels för att jag mått så dåligt av dem och dels för att det inte gett de resultat hon velat. Jag har inte pco eller så utan bara ägg som inte vill lossna. 

• elyse
    ikala skrev 2013-04-02 22:26:06 följande:

Hej Elyse vad kul att "se" dig här...
    Hur mår du nu? Kommer ihåg hur dåligt du mådde at den sensate Pergotimekuren...
    Jag blev idag sjukskriven till maj och har fått antidepressiva utskrivet (så graviditetsvänligt det kan bli). Känns väldigt bra. Förut kunde jag längta till jobbet när jag var för dålig för att jobba, men nu vill jag bara vara hemma ett tag.   
  • elyse
    ikala skrev 2013-04-03 20:48:44 följande:

Skönt att du hittat en bra lösning som passar dig.
    När ska du börja med puregon? 
    Det vet jag inte. Jag ska ringa mottagningen imorgon, men väntetiden brukar vara några månader. Jag räknar inte med att hinna börja innan sommaren. 
  • elyse
    ikala skrev 2013-04-10 16:11:27 följande:
    Jag ringde gyn igår dom sa att jag skulle ta ett gravtest, det knasiga är att trots att man knappt tänker på annat så hade faktiskt inte tanken slagit mig...

Här är förklaringen till varför jag inte fått nån mens efter Primolutkuren....

I´m preggo!!!!   

Grattis! Hann du ens börja med Puregon?
  • elyse

Hur lång tid tog det för er att komma igång med Puregon, från remiss till behandling?

• elyse
    Linnna skrev 2013-05-02 21:56:36 följande:

För oss tog det en månad ca från att remissen skickades tills vårt första besök. Det varierar nog mellan olika kliniker tror jag. Har er remiss nyligen skickats?
    För några veckor sedan.
  • elyse

Vi har också gått hos en privat gynekolog och testat Pergotime, men Puregon kunde man inte få hos henne i alla fall utan då är det sjukhuset här. 

Svar på tråden Börjar med Puregon i April....