Inlägg från: Tingeling |Visa alla inlägg
  • Tingeling

Börjar med Puregon i April....

Hej!

Jag följer gärna med i denna tråd! Började spruta puregon för 13 dagar sedan efter en enkelkur och två dubbelkurer pergotime! Skulla ha gått på kontroll idag men läkaren är sjuk så det blir på Torsdag istället! Hoppas nu bara att det faktiskt hänt något med äggblåsorna tills dess!!
    Jag sprutar Puregon för att sedan ta ovitrelle och försöka själva, alltså ingen insemination eller ivf! Jag har sprutat 50 ie första veckan och nu 75ie!!

Kram  

• Tingeling

Hej!

Och jag blir lite orolig och fundersam, jag har varken tagit prover eller kollat tillväxten alls under de 14 dagar jag tagit sprutorna....
    Jag har inte fått pco diagnos uttalat av min läkare... men jag tycker att jag har de typiska; svårt att gå ner i vikt, kraftig hårväxt, oregelbunden cykel....

Har ni gått upp något i vikt under behandlingen med sprutor?  Jag har ökat nästan 2 kg under dessa veckor... känns sådär när jag ätit hur bra som helst och dessutom tränat varannan dag precis som vanligt... =(

Vad tar du för dos Linnea? 

• Tingeling

Hej Ikala! Ser att du gjorde ditt inlägg medan jag skrev mitt!

Jag har en dotter på 4 år, hon kom till på tredje försöket helt utan hormoner!  
    Efter att jag slutat amma henne blev jag gravid igen men tyvärr var det ingen vanlig graviditet utan  i v12 hittades en elak druvbörd/mola. Efter flera månaders cellgiftsbehandling följde gravidförbud ett år! Och när vi sedan fick försöka igen hände ingenting! Efter att vi försökt ett år blev jag äntligen gravid men det slutade i mf i dec-11. Sedan dess har vi försökt igen och i augusti kontaktade jag en privat gyn för hjälp!

Jag  har fått en enkelkur pergotime och två dubbelkurer utan reslutat och nu sprutar jag! Ska till läkaren imorgon för koll av tillväxten då cd 16!

Jag mår toppen av hormonbehandlingen förutom känslan av mer fett på magen... ;)
    Jag tycker inte att sticken i magen känns nämnvärt!

Ha en fin dag!

• Tingeling

Oj så olika det är, när jag tog pergotime så var jag bara på vul en gång under varje kur, ca cd14 och sedan togs ett blodprov en vecka efter antagen ägglossning!

• Tingeling

Nu kommer jag från läkaren och Vul precis! En äggblåsa på 16 mm fanns precis som vi hoppats! Nu ska jag öka dosen till 100 ie i tre dagar och sen ta ovitrellesprutan!
    Tänk om det äntligen är vår tur!!

Hur menar du med två klick Linnea?

• Tingeling

Ja, jag är glad att det faktiskt ser ut att bli en normal ägglossning, sen är väll chansen att det ska ta sig lika som för alla, typ 20-25%!

Hoppas att dina växer ordentligt under påsken Linnea! Är tanken en ovitrellespruta när de är tillräckligt stora?

Ja sprutorna och jag är vänner nu, när jag fått se vad de åstadkommit! De känns inte alls jobbigt! Läkaren skrev ut mer puregon idag till nästa månad om det inte tar sig! Så att Apoteket kan ta hem det i tid! Glad påsk på er!!

• Tingeling

Jag tog ovitrellesprutan i lördags kväll och hade "glad gubbe" hela dagen igår! Vi fick "till det" på lördagskvällen och igårkväll, så jag tror att vi gjort det vi kunnat! Ska ta blodprov på måndag för att se om det blev en bra ägglossning! Har läst om många som tydligt kännt av ägglossningen med ovitrellesprutan, men jag har inte kännt nåt spec alls!

Spännande med kontrollen, hur stora vill dom att de ska vara när du tar ovitrellen??

• Tingeling

Åh GRATTIS!! Vad härligt för dig!! Har du inte kännt någonting, typ spända bröst, extra kissnödig??

• Tingeling

Min Gyn sa en gång att de inte till 100% kan se alla äggblåsor, ibland kan det dölja sig en större bakom de andra nånstans!

• Tingeling

Hej hur går det för alla?? Linnna? Några bra äggblåsor?? Själv är jag på dag 18 efter ovitrelle, vågar inte testa ännu, vi har ju försökt så länge och har blivit besvikna så många gånger så vi avvaktar!!

• Tingeling

Ingen mens i sikte och en vecka över tiden! Lätt ömma bröst och toksugen på mineralvatten!! sambon är bortrest hela veckan så vi ska testa när han kommer på fredag!! Men jag vågar nästan hoppas på att det faktiskt tagit sig efter första omgången puregon!!

• Tingeling

Hej! Jag har också börjat om, mensen kom 1,5 v för sent trots ägglossningssprutan! Plus att jag hade stora ömma bröst och molvärk i magen! Har sprutat 5 dagar nu och hoppas på bättre tur denna gång! Då är vi ju i samma sits typ linnna och kan följa åt lite!

• Tingeling

Jag går hos en privat Gyn, han är jättebra, kunnig och man märker att han engagerar sig!

• Tingeling

Hm... Jag har inte haft nån remiss, sökte oss direkt till en privat Gyn som tog massa prover och sen skrev ut pergotime, vi testade 3 mån med det och sedan skrev han ut puregon.

• Tingeling

Har ni andra fått extra nålar utskrivna på recept? Eller får ni dem från kliniken? Det följer ju bara 6 nålar per förpackning.....

• Tingeling

Okej, då är det inte bara här det är lite förvirrat, kliniken sa att jag kunde få på Apoteket som sa att jag skulle fråga på kliniken som sa att jag kunde gå tull vårdcentralen som sa att det borde vara Apoteket eller kliniken.... Tillslut fick jag från kliniken!

• Tingeling

Hej! Jag har sprutat nu i två veckor och var på återbesök idag! Visade sig att jag haft ägglossning redan... frågan är bara när? Imorse; så kan vi ju fortfarande hinna om vi skyndar oss.... Igår; så får vi hoppas att det lever simmare kvar sedan torsdagkvällen! Känns lite skit att ev ha missat helt! Spännande med menopur, har läst att det kan bli färre äggblåsor av det vilket ju borde vara bra i ditt fall!

• Tingeling

Hej! hur är det med alla och hur går det med sprutandet? Här kom mensen idag, dock skapligt i tid så man får vara glad för det lilla! Progesteronproverna visade på en strålande ägglossning denna månad så även att det aldrig tar sig så känns det som vi är nära nu!!!
    Min sambo gick dessutom ner på knä i helgen så nu har jag något annat att lägga tankarna på det kommande året!

Svar på tråden Börjar med Puregon i April....