• savu

Bakåtvänd bilbarnstol i BMW 5-serie

Vi har akta graco duologic 2 med isofix i vår. Monterad bak. Vi har två, så en bakom varje säte. Att sätta in nyckel för airbagen om det inte redan finns är skitdyrt (10000kr), så nu när stol nr 3 ska in har vi lite problem...

I vårt fall är det inget problem med 18-kg-begränsningen eftersom våra barn är små för sina åldrar (5-åringen väger 16kg) men har man större barn kan det vara bra att tänka på.

Är fö väldigt nöjd med stolen som kan tippas i olika lägen vilket ju är bra för småttingar som ofta somnar och hänger med huvudet i upprätta stolar.

Britax hi-way är vad jag vet en av de minsta stolarna och en sån har vi också haft i vår bil utan problem. Maxi Cosi (har glömt namnet på modellen) och besafe izikid (tror jag den heter, det var ett par år sedan vi köpte våra stolar) fick dock inte plats.

• savu

Jasmine - Den gick in med skohorn i vår... Men bilen är från 2006 och första stolen köpte vi 2010 tror jag, de kan ju ha uppdaterats sen dess.

• savu

Jasmine - Vi var till en butik där vi fick prova olika stolar i vår bil, och valde den som tog minst plats eftersom vi ville ha så mycket plats kvar i framsätet som möjligt. Vi upplevde att besafen inte fick plats, men det var ju i relation till de andra stolarna vi provade. Jag håller tummarna för att det funkar för dig.

Svar på tråden Bakåtvänd bilbarnstol i BMW 5-serie