Jag har en X3, som ju ar mindre an X5, men kanske kan svaret atmistone vara till nagon hjalp, for jag hittade inte heller nagon som kunde hjalpa mig nar jag behovde tips. Att hitta bakatvanda bilbarnstolar med Isofix var jattesvart nar vi var ute efter var forsta (2009), tror att Birtax hade nagon gigantisk losning med bas, sa vid utprovning pa Babyland (bakatvanda stolar gick inte att kopa i UK da) blev det en Britax Multitech. Maxi-Cosi, som sag sa himla bra ut pa pappret, var alldeles for stor, antingen kunde jag inte se ytterbackspegeln (superviktigt nar vi kor en hogerstyrd bil i Sverige) eller sa kunde passagerarsatet fram endast anvandas av barn eller mycket korta vuxna, och vi ar bada ganska langa, 170 resp 196 cm. Den gar att ha bakatvand bade fram och bak, vi flyttade bak den nar lillasyster foddes, och hennes Multitech flyttade vi bak nar hon blev sa lang att huvudstodet skymde sikten i backspegeln lite for mig, det var val i somras har jag for mig, da hon var tva. Min man kan sitta framfor den bakatvanda stolen kortare resor, las till typ mataffaren, for mig ar det inga storre problem, aven om jag inte vill aka pa bilsemester sa direkt.
Multitech har varit ganska bra, tycker jag, men storasyster klagade i slutet av bakatperioden pa att hon fick ont i magen vid langre turer, da lasmekanismen tryckte pa magen. Hon ar valdigt lang och smal, sa det kanske paverkade? Lillasyster, som nu ar knappt tre, och marginellt kortare och tjockare an sin syster, har inte klagat annu. Dessutom plus for att den gar att vanda framat upp till 25kg oxa, sa vi har kvar den till storasyster fortfarande. Om man har fastlinorna pa plats i en annan bil ar den ganska latt att flytta, men som alltid ar det ju ganska tungt att dra fast stolen ordentligt. Vi har lost det genom att ha bilstolar i bada bilarna, sa vi ar agare till fyra Multitech, maste vara en av Britax basta kunder!