Inlägg från: mianyckelpiga |Visa alla inlägg
  • mianyckelpiga

skadad domherre

Äldsta sonen på 6 år har just hittat en skadad domherre ute vid garaget och är helt förstörd. Finns det nått man kan göra eller är det bara låta naturen ha sin gång?

• Svar på tråden skadad domherre
  • mianyckelpiga

den sitter intryckt i ett hörn utanför garageporten. Jag har jättesvårt för fåglar som inte flyger och skulle inte våga ta i den så jag vet inte hur skadad den är. Den satt vid fågelbordet ca en timme tidigare och flög då upp på garagetaket. Vi noterade den för den var så tjock.

• mianyckelpiga
    Pimpinellan skrev 2013-03-24 20:07:50 följande:
    Då var den alltså pigg och kry annars hade den inte kunnat flyga upp dit. Och helt jsuk/döende kan dne inte var nu heller för då hade den inte kunnat sitta. Kan den ha flygit in i en ruta bara? Eller rent av missat att flaxa iväg och nanna! Blir det för mörkt sitter fåglarna kvar,de stannar tills det blir ljust igen. Om den är pigg kommer den flyga om du går nära,anars är det jättelätt plocka upp den. Håll knappt handen runt den,tryck ingenting och akta benen bara.

Pimpinellan skrev 2013-03-24 20:07:50 följande:
    Då var den alltså pigg och kry annars hade den inte kunnat flyga upp dit. Och helt jsuk/döende kan dne inte var nu heller för då hade den inte kunnat sitta. Kan den ha flygit in i en ruta bara? Eller rent av missat att flaxa iväg och nanna! Blir det för mörkt sitter fåglarna kvar,de stannar tills det blir ljust igen. Om den är pigg kommer den flyga om du går nära,anars är det jättelätt plocka upp den. Håll knappt handen runt den,tryck ingenting och akta benen bara.

gick ut strax efter senaste inlägget för att titta till den och då var den borta. Känns skönt att kunna säga det till sonen imorgonbitti för han var så ledsen.
  • mianyckelpiga
    Pimpinellan skrev 2013-03-24 21:20:08 följande:
    Då var det kanske en pippi som glömt nanna,satt och gruvade sig länge och väl och sen bestämde sig för att flyga iväg nånstans ändå.  Eller en som bara blitt lite chockskadad av nån ruta/väggkrasch och lyckats repa sig av sig själv. Mest troligt flög han nära,långt brukar de inte ta vägen om de "glömmer" tiden och det blitt mörkt. Hände här för några veckor sen,två blåmesar satt kvar alldeles för länge,inte en ansats att flyga iväg så jag fick schasa bort dem och då minsann gick det flyga iväg! Så bra då,sonen och alla nöjda!

Pimpinellan skrev 2013-03-24 21:20:08 följande:
    Då var det kanske en pippi som glömt nanna,satt och gruvade sig länge och väl och sen bestämde sig för att flyga iväg nånstans ändå.  Eller en som bara blitt lite chockskadad av nån ruta/väggkrasch och lyckats repa sig av sig själv. Mest troligt flög han nära,långt brukar de inte ta vägen om de "glömmer" tiden och det blitt mörkt. Hände här för några veckor sen,två blåmesar satt kvar alldeles för länge,inte en ansats att flyga iväg så jag fick schasa bort dem och då minsann gick det flyga iväg! Så bra då,sonen och alla nöjda!

vad kunnig du verkar vara på fåglar
Svar på tråden skadad domherre