• April 99

Dela med er: POSITIVA förlossningsupplevelser!

har varit med om två fantastiska vaginala förlossningar o vill gärna föda igen!!! skriver från mobilen och den vill inte riktigt samarbetar med mig så får ge ett kort svar. avskyr också cellprov, tanken på att sy gör mig illamående, men när din kropp genomgår en förlossning så är kroppen helt inne i det och bedövad i sig självt. Huden är mer elastisk o kroppen jobbar för att arbeta ut barnet. Min andra förlossning var vi fortfarande i bilen då krystningsrkar kom, jag hängde bara på, kroppen vet vad den håller på med. För din del rekomenderar jag ju att du åker in i god tid så du kan få lugn o ro o stöttning att känna dig trygg med hela förlopoet. Tror de som säger att du kom lindrigt undan ej är insatt i kjejsarsnitt. Har mina två förlossningsberättelser som blogg på min sida om du vill läsa. Fast där är det inte med om sprickningar o att sy, med Edwin(första) så fick jag andra graderns bristning o jag hade inte märkt något o med Sebastian bara liten ytlig. helt återställd o kroppens läkningsprocess går så vitt jag vet betydligt snabbare vid vaginal är vid kjejsarsnitt. Önskar att du får hjälp via aurora o att du får en fin förlossning

Svar på tråden Dela med er: POSITIVA förlossningsupplevelser!