Inlägg från: SötaSarah |Visa alla inlägg
  • SötaSarah

Dela med er: POSITIVA förlossningsupplevelser!

Jag skulle för allt i världen inte vilja ha snitt, det är min mardröm! Tyckte det va underbart att föda barn. Ont gör det såklart men inte så man inte klarade det. Jag va som du inte rädd för värkarna utan när huvudet skulle ut, sys osv. Det bränner såklart när huvudet är på väg ut men att jag sprack kände jag INGENTING av. När han va ute kändes ingenting! Det va så skönt, haha. Jag personligen tyckte de va lite jobbigt att sy men det va för dom hade problem med att få bedövningen att ta, vanligtvis blir man ju helt bedövad! Då känns det ingenting. Det som va värst för mig va att sitta efteråt och sådär men det va ju inte farligt så. Kan tänka mig snitt är tusen ggr värre iaf! Man kunde ju upp och gå utan problem kag gick upp på toa alldeles efter dom sytt klart. Nej helt fantastiskt och alla borde få uppleva en vaginal förlossning :)

• SötaSarah
    Nattsvart skrev 2013-03-24 07:13:17 följande:
    Jag var precis som du livrädd för att spricka, det skrev jag i mitt förlossningsbrev och det märktes att barnmorskan på bb tog min rädsla på fullaste allvar och det gjorde mig trygg för hon förklarade hela tiden vad dom gjorde för att minska risken för bristningar och hur jag skulle göra för att minska risken, t.ex. att krysta efter hennes instruktioner. Fick sy ett fåtal stygn efter och det kändes helt okej, jag var ju överlycklig att det var över och att det bara hade blivit små ytliga bristningar! Jag tror att det är viktigt att vara tydlig med önskemål och rädslor, fundera igenom ordentligt, skriv ner och prata med din barnmorska!
    Jag skrev också förlossningsbrev om detta och mi BM tog det på allvar. Jag sprack rätt mycket men det kändes ju inte och va inte alls det som gjorde ont under förlossningen. När bebisen kom ut va jag inte lycklig över bebisen utan att jga överlevt, jag låg och jublade inombords! Sen frågade jag direkt om jag sprack mycket, såg på henne att hon inte riktigt ville svara, haha, men det va ju inte i allra värsta laget!
    Leon 110629 ♥ lillahjarta.blogg.se
  • SötaSarah
    Nattsvart skrev 2013-03-24 17:36:30 följande:
    SötaSarah; jo, ibland kan dom ju inte göra så mycket åt att man spricker, men det är ju skönt att ens rädsla blir tagen på allvar! Jo, jag var överlycklig att det var över jag med.. Och att jag aldrig mer behövde göra om det :) och nu är jag gravid igen... Haha!
    Absolut! :) Jag hade världens bästa BM som gick efter ALLT i mitt brev utan några som helst anmärkningar. Helt fantastiskt. Ja, jag sa dagarna efter "ALDRIG mer" men ångrade mig snabbt, men så blev jag ensamstående så tyvärr lär det väl dröja innan jag får bli gravid igen.... :( Hehe
    Leon 110629 ♥ lillahjarta.blogg.se
Svar på tråden Dela med er: POSITIVA förlossningsupplevelser!