Jag har haft sex med min flickväns mamma, och kompis!
Hej
Du har inte varit otrogen för att du inte gillar din tjej. Du har varit otrogen för att du varit så full att du inte vet vad du gör. Du är 35 år gammal. Du är inte för full för att du inte testat dina gränser tidigare i livet utan för att du inte kan sätta stopp för drickandet när du passerat en viss gräns.
Jag tycker att du ska ta en allvarlig funderare kring ditt alkoholbruk. Man kan vara missbrukare utan att vara en aktiv alkoholist som sitter på en parkbänk - dvs genom att dricka alkohol så att det blir ett så kallat "riskbruk". Du dricker så att du hamnar i situationer du inte kan kontrollera, situationer som kan få så stora konsekvenser att du riskerar att förstöra det som är viktigt i ditt liv. Otroheten har inget med din relation att göra, det handlar bara om ditt missbruk av alkohol.
Mitt förslag: Berätta inte för din flickvän om du vill ha henne kvar. Men ta dig en funderare på det där med alkohol. Leta reda på AA där du bor, smyg dit på ett möte. Lyssna. Lär dig hantera alkohol. Googla på alkolholmissbruk och se om du känner igen dig.
Kram!