ivf. 7e ägget insatt o inget pluss någon gång!??
2ägg plock och 7 ägg o inte ett enda pluss. Finns det någon mer som jag? Känner mig så ensam och har förlorat hoppet. Kanske finns det en solskens historia där ute? ?
2ägg plock och 7 ägg o inte ett enda pluss. Finns det någon mer som jag? Känner mig så ensam och har förlorat hoppet. Kanske finns det en solskens historia där ute? ?
Eller någon som mig som bara behöver litr stöttning längs vägen. ..
För mig tog det 4 IVF försökt + 3 FET innan jag fick ett +, alltså på 7:e insättningen. Så ge inte upp :)
Är det bra kvalitet på äggen du fått tillbaka? Har dom gjort långtidsodling?
Får du någon extra medicin? För mig krävdes det AHA, trombyl, Fragmin och prednisolon för att ägget skulle fästa.
Åh tack för att du svarade. Nä bara gonal f sprutor. Fick bra ägg 2 dagars odlade hela vägen men nu är det ivf 3 på sahlgrenska o då sa bm att dom kanske ändrar till menopur? aldrig ens fått vaggisar. Nu hänvisade dom till min vikt. Hur fick du mer mediciner etc? läste fu på? Jag har varit gravid innan av mig själv men haft utomkvedshavandeskap så äggledarna är trasiga. Känner mig hjölp lös..
Men har du gjort färskförsök utan att ens få ngn form av progesteron? Vart har du gått? De borde ju odla dem längre nu också för att se vad som ev händer med kvalitén efter några dagar till. Vad bra att du ska byta klinik iaf. Hoppas allt vad jag kan för er. Hela ivf-svängen är verkligen terror.
Usch va jobbigt med utomkved :(
Men konstigt, har du inte ens fått progestron?. Trodde det hörde till standardmedicineringen efter IVF.
Jag körde på puregon på alla försök med bra resultat (alltid toppenkvalite på äggen) men bytte till Menopur sista gången (då vi lyckades) sen vet jag inte om det hade nån betydelse eller om det var alla nya mediciner som gjorde susen. De första försöken + alla FET gjorde jag på akademiska, de ändrade inte nått utan körde på med exakt samma behandling och medicinering vid varje försök. Och de blev lika förvånade varje gång det misslyckades... Försökte åtminstone få de att skriva ut trombyl, men det var inte vetenskapligt bevisat att det funkar så det gick de inte med på. Progesteron fick jag däremot alltid efter både FET och ET.
När gratis-försöken var slut gjorde vi vårat 4:e i Falun istället vilket jag verkligen kan rekommendera. Där långtidsodlar dom äggen samt verkar ge trombyl (och progesteron) som standard. För mig förslog de även AHA, och jag hade själv läst mig till att fragmin och kortison kunde hjälpa och deras inställning var "-Ja, det kan ju inte skada att testa"
Så är inte din nuvarande klinik sugen på att testa nått nytt, byt!
crione fick ja bara vid färsk försöken. Hmm har inte ens fått göra en spolning med kontrast o är skit rädd att jag ska ha sammanväxningar i livmodern men ringde ivfen och dom sa bara att det inte behövdes för att dom såg vis sista utomkvedet att allt såg fint ut :O Menopur är det bättre?? Dom sa att jag kanske också får det nu o att få odla till blastisar är typ omöjligt att få dom o göra samt att sätta in två så på förstra föröket kastade dom ett fint ägg så jäkla drygt! Jäkla gratis försök bara längtar tills ja får betala och kan börja ställa krav!! Frågade också om trombyl men icke.... Känner sig inte som en människa alltid. Jobbar själv i vården och varje dag tänker jag mig för så att mina vårdtagare ska känna sig omhändertagna.
För mig tog det totalt 9 försök innan vi fick vårt efterlängtade plus och som nu ligger uppe i sin säng o sussar idag snart 7 månader. Ge inte upp!! Jag är ett bevis på att det KAN gå, trots flertalet minus och misslyckade försök.
Önskar dig stort LYCKA TILL och hoppas du snart får ditt plus! Att bli förälder är det största!
Det kan gå! Jag gjorde 4 et och 1 fet. Lyckades på fjärde et. Hade nästan givit upp hoppet, men inget är omöjligt. Jag fick mitt plus då vi bytt klinik och fick annan behandling. Vet inte om det hjälpte men det gick iaf:)