• Anonym

ivf. 7e ägget insatt o inget pluss någon gång!??

Anonym (ivf) skrev 2013-03-21 06:49:17 följande:
    Åh tack för att du svarade. Nä bara gonal f sprutor. Fick bra ägg 2 dagars odlade hela vägen men nu är det ivf 3 på sahlgrenska o då sa bm att dom kanske ändrar till menopur? aldrig ens fått vaggisar. Nu hänvisade dom till min vikt. Hur fick du mer mediciner etc? läste fu på? Jag har varit gravid innan av mig själv men haft utomkvedshavandeskap så äggledarna är trasiga. Känner mig hjölp lös..
    Får du inte Crinone (vaginalgel med progesteron) när du gör färskförsök på Sahlgrenska? Det har jag fått både vid insemination och IVF.
  • Anonym
    Anonym (ivf) skrev 2013-03-23 18:38:02 följande:
    crione fick ja bara vid färsk försöken. Hmm har inte ens fått göra en spolning med kontrast o är skit rädd att jag ska ha sammanväxningar i livmodern men ringde ivfen och dom sa bara att det inte behövdes för att dom såg vis sista utomkvedet att allt såg fint ut :O Menopur är det bättre?? Dom sa att jag kanske också får det nu o att få odla till blastisar är typ omöjligt att få dom o göra samt att sätta in två så på förstra föröket kastade dom ett fint ägg så jäkla drygt! Jäkla gratis försök bara längtar tills ja får betala och kan börja ställa krav!! Frågade också om trombyl men icke.... Känner sig inte som en människa alltid. Jobbar själv i vården och varje dag tänker jag mig för så att mina vårdtagare ska känna sig omhändertagna.
    Jag fick också Crinone vid färskförsök och inget vid FET.

Menopur ska ge bättre kvalité hos många.

Vi har inte heller fått odla till blasto, men det beror på att vi fått fram för få bra embryon. Nu senast tolv befruktade och bara två bra...

Sätta in två däremot har vi fått göra, men det var när vi gjorde frysförsök och de hade tinat upp alla fem en efter en för att få fram två levande. De två var så pass dålig kvalitet (hade tappat celler mm) så det var lika stor chans att lyckas som med en "normal" frysis. Att få sätta in två är liksom ett tecken på att man har dåliga chanser, vissa får ju göra så när de har gjort mååånga misslyckade IVF också.
  • Anonym

Det kan gå! Jag gjorde 4 et och 1 fet. Lyckades på fjärde et. Hade nästan givit upp hoppet, men inget är omöjligt. Jag fick mitt plus då vi bytt klinik och fick annan behandling. Vet inte om det hjälpte men det gick iaf:)

• Anonym

Ja det finns solskenshistorier. Inte jag men min syster lyckades aldrig få ett endaste litet plus på 7 försök med IVF. På åttonde IVF:en lyckades de och nu är hon i 8:e månaden. Nu ska jag också visserligen säga att hon tror att de under de första försöken gav henne fel medicinering men det är inget hon kan bevisa. Så det kanske var därför det inte lyckades. När hon lyckades hade hon fått byta till ett annat märke eller vad det var. Men jag vet inte om det var det som spelade någon roll. Huvudsaken att hon blev gravid och det blev hon ju.

Lycka till du.

Svar på tråden ivf. 7e ägget insatt o inget pluss någon gång!??