Inlägg från: Whitetrash86 |Visa alla inlägg
  • Whitetrash86

Kastrering av honkatt

Ser ut som en blödning under huden, hade inte oroat mig om det inte hade växt men eftersom det nu gör det hade jag velat kolla upp det.
    Vissa katter kan även ha olika former av blödarsjuka.  En del immunomedierade sjukdomar angriper kroppens egna röda blodkroppar och kan självfallet ställa till det efter en operation.

Kolla med vet. och ta blodprov för detta. 

• Whitetrash86
    nemo1 skrev 2013-03-19 18:23:53 följande:
    Vilken klåpare till veterinär, det var bland det största och fulaste ärr jag sett. Blir galen på veterinärer som bara daskar på med antibiotika i tid och otid utan att ta vare sig odling eller blodprover. Om inte katten verkar ha ont så ge inte Metacam, vissa katter blir väldigt påverkade av det. Bra att du går till en annan veterinär, jag skulle inte gå tillbaka till den första någonsin.
    Så farligt ser inte ärret ut, lite stort kanske eftersom min hade mindre. Men fult är det inte!
    Dock verkar Ts veterinär inte vara den bästa som bara kastar på med Antibiotika utan att först kolla vad felet är. 
    Linneasmamma10 skrev 2013-03-19 18:08:42 följande:
    Men vad är blödarsjuka, och hur behandlar man det ?
    Har nämligen fått metacam och antibiotika utskrivet. Kanske kan det hjälpa med det eller ?
    Blödarsjuka är en rubbning som begränsar kroppen från att koagulera blod. 
    Beroende på vilken typ av sjuka katten har. Så behandlas det med preventiv, regelbunden intravenös injicering av faktorkoncentrat, som innehåller den koagulationsfaktor som kroppen saknar. Behandlingen är ofta livslång och målet är att patientens blod ska innehålla tillräcklig halt av koagulationsfaktor för att undvika blödningar.
     Verkar dock långsökt för din katt, men en blödning kan det helt klart vara och beroende på hur kraftigt den är så behövs den ju stoppas med att sy mer eller bränna. 
Svar på tråden Kastrering av honkatt