Amma OCH flaskmatning, tips?
Jag har tvillingpojkar som jag i stort sett helammat nu i 6mån, vi har däremot från början (från att vi kom hem från sjukhuset och amningen fungerade!) givit ett eller ett par mål med flaska (de tilläggs-koppmatades 1v på neonatalavd). Från början kunde pappan ge med utpumpad bröstmjölk så jag fick sova några timmar... det var under den perioden i början då det bokstavligen sprutade ur brösten haha! senare så har de ofta fått ett mål om dagen med ersättning, ofta på kvällen då det verkat som det inte räckt till med mjölk.
För vår del har det aldrig varit något problem att blanda amning med flaska. De har heller inte brytt sig om vilken flaska eller vilken napp de fått. Har använt amningnappar kan tilläggas... vet inte om det spelat in.
Vet däremot många som har haft problem med att bebisen totalt vägrat allt vad flaska och napp heter. Spelar ingen roll vilket märke elle rom det gällt bröstmjölk, ersättning eller nu senare välling i flaskan... så det är nog väldigt svårt att veta i förväg.