Inlägg från: Harvey |Visa alla inlägg
  • Harvey

Amma OCH flaskmatning, tips?

Jag är i v.30 och har kommit fram till att jag absolut vill hel-amma mitt barn. Men, jag vill kunna flaskmata OCKSÅ.

Jag tänker att det är praktiskt och bra att barnet kan ta ur flaska också (alltså min mjölk men i flaska) pga olika anledningar, bla om man är ute på språng och bebis är hungrig så kan man ge flaskan i vagnen, och att jag vill att min man ska ha möjligheten att ha med vårt barn utan att jag måste vara där..

Men flaskan kommer bara upp då möjligheterna att amma inte är lika bra..typ i affären/bilen ect..
    annars är det amning som gäller!

Så jag undrar lite om detta brukar vara ett problem, kan bebisen bli "förvirrad" eller liknande?

Någon med erfarenhet?

Alla tips och råd mottages tacksamt!

kram  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-19 17:10
    kan tillägga att jag liksom inte vill att hela familjen ska vara styrda av "mat-tiderna".. självklart att man tar hänsyn till bebisen och lever efter bebisens villkor, men vill kunna göra allt vi vill göra utan att känna att vi måste ta långa pauser/stanna hemma pga amning! =)

• Svar på tråden Amma OCH flaskmatning, tips?
  • Harvey

Tack för svaren!

Förstår såklart att jag inte kan veta innan exakt hur jag ska göra/vad som kommer funka för oss, finns ju massa faktorer som väger in!

Men jag är iaf inställd på att allt med amningen kommer gå galant (men har i bakhuvudet att det kanske inte alls går)  och att jag vill ha friheten att kunna ge mig bebis flaska också..

Helamma eller delamma är väl egentligen bara att haka upp sig på ett ord.. Om allt går som jag vill så kommer jag  amma min bebis vid varje måltid och när bebisen visar att den vill amma, men någon gång ibland så ger jag eller min man flaskan för att det är mer praktiskt just då.. 

Men börjar man då ge flaskan direkt, eller får man igång amningen ordentligt innan?
    Hur funkar det liksom?'

Fler tips? 

Svar på tråden Amma OCH flaskmatning, tips?