Var har ni gjort äggdonation i Europa?
Vi ska göra en äggdonation på invicta i Gdansk i juni!
Vi ska göra en äggdonation på invicta i Gdansk i juni!
1. Får man vara med att välja en donator? Fattar att man inte får se bilder osv. Men är nervös att dom bara säger vi har hittat en nu och man har inget att säga till om? Läser att dom flesta i Europa går efter din längd, hårfärg, ögonfärg blodgrupp. Kan man få en som matchas till dina ansiktsdrag?
/ Vi fick välja mellan 3 st tjejer på kliniken Unica, Brno. Dom hade matchats efter ett kort på mig.
2. Fick ni vara med och begära en ålder på donatorn? Jag vill inte ha en över 29 år. Min doktor rek det. Ser att vissa länder har upp till 36 år. Känns inte så bra.
/Ja, men ingen av deras donatorer var äldre än 27.
3. Jag läster att Finland har 6 mån kö, Tjeckien ingen, Spanien ingen. Har ni som gjort det nyligen fått vänta länge? Tänker framför allt på Finland.
/Vare sig Tjeckien eller Polen har kö.
4. Jag är inte i närheten av Europa på ett tag, så jag kan inte komma på första besöket har dom erbjudit skype till er?
/I Brno hade dom inget första möte alls. Till Polen måste vi åka på ett första besök.
5. Hur många ägg fick eran donator, hur många embryos fick ni ut av dom?
/ 8 ägg gav 2 embryos.
6. Har ni hört något dåligt om någon klinik man ska akta sig för?
/Nej,
Värt att nämna är att Polen är billigare än Tjeckien. Lättare att ta sig dig också så därför har vi valt Invicta istället för Unica denna gången. Men Unica var bra. Deras service var enorm. Jag blev gravid men fick missfall v 6.