Inlägg från: Anonym (svårt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (svårt)

gemensam vårdnad, utredning och inget umgänge, hjälp!

BB89 skrev 2013-03-13 02:35:58 följande:
    ja jag har blivit misstänkt för tidigare drogbruk men jag har inte nekat provtagning.
    min sambo och jag var vittne och har därför skyddat identitet.
    varför ogillar sociala det?jag menar att även dom med skyddad identitet har ju rätt till umgänge med sitt/sina barn?! 
    Det är svårt att ha umgänge om man har skyddad identitet med tanke på hämtning/lämning som inte kan ske via dagis i ert fall.
    Visst kan ni ses i ett centrum någonstans eller att du åker och hämtar men risken är ju att ni blir hittade. Ditt barn kan hamna i fara om de misstänker att hon kan tala om var ni bor och den ni vittnade emot har tillräckligt stor vilja att hitta er. Flickan kan råka försäga sig om var mamma bor och då kanske ni måste flytta igen osv.

• Anonym (svårt)
    Anonym skrev 2013-04-09 22:17:47 följande:
    Dagis och sociala kan få så pass många uppgifter att de vet var vi bor, och risken är liten att gärningsmannen ska hitta min dotter.
    Då har ni inte det hårdaste skyddet då?
  • Anonym (svårt)
    Anonym skrev 2013-04-09 22:34:15 följande:
    har skyddad adress, men sociala kan ju få adressen dom har ju ingen direkt rätt att lämna till privat personer. skulle gärna vilja se de hända
    Det har hänt, tyvärr.
  • Anonym (svårt)
    Anonym (insatt) skrev 2013-04-10 01:14:25 följande:
    Frågan är om du har kontakt med familjerättshandläggare eller ngn som håller i barnskyddsutredningar på soc? Familjerätten är enligt lag skyldig att erbjuda er samarbetssamtal eller tom enskilda samtal för dig. Det låter som en komplicerad situation ....
    Har du någon sida där man kan läsa om lagen? För famrätten har vid ett flertal ggr vägrat samarbetssamtal om bara den ena söker.
Svar på tråden gemensam vårdnad, utredning och inget umgänge, hjälp!