gemensam vårdnad, utredning och inget umgänge, hjälp!
Jag har en dotter på 5 år från ett tidigare förhållande. Dottern bodde med mig tills 3 års ålder, och jag hade ensam vårdnad. Där efter flyttade hon till sin fader och hans nya fru + lillebror.
Det gick bra till en början och jag fick träffa henne utan några omständigheter. tills jag träffade en ny man i mitt liv. Där efter börja han prata om ensam vårdnad av olika anledningar, så som att jag ändå bodde för långt bort och inte kunde komma överens med han. I alla fall, en jul när jag och min dotter var hos min mamma så fick vi alla en chock då min tös berättade att pappa slår henne. En anmälan gjordes och en utredning påbörjades.
Jag fick aldrig veta hur utredningen gick och inte heller kontaktade någon mig och även fadern slutade höra av sig.
Nu har jag försökt sten hårt på egen hand att komma någon vart, anmälan lades ner nyligen, efter att ett år passerat. Han nekar att jag ska få träffa min dotter om jag inte pratar med handläggaren som håller i utredningen.
Nu påstår sociala att både han och jag har väldigt många brister och att en vårdnadstvist kan sluta väldigt illa.
Han har sagt att han skall söka ensam vårdnad och efter som jag är i ett nytt förhållande och väntar tillökning inom 2 månader plus att jag har skyddad identitet så är sociala skeptiska angående umgänge. även min sambo är orolig vad som händer när jag väl får umgänge med min dotter. om min dotters pappa kommer sabotera på något sätt som sätter våra liv i fara. Jag har så många frågor som inte sociala ger några direkta svar på och det känns som om jag blir mer motarbetat än att få någon hjälp. Jag har ju rätt att träffa min dotter och hon vill också träffa mig, det är ett grymt sätt att sära på mig och min dotter som han gör. Och sen även lära min dotter kalla hans fru för mamma, det sårar mig. Jag är så orolig för henne och han vill verkligen inte att jag ska lägga mig i, i hennes liv mer. Mest av allt önskar jag att hon fick komma bo hos mig och att jag aldrig gått med på delad vårdnad :(
uppskattar alla tips och råd