Inlägg från: Microstark |Visa alla inlägg
  • Microstark

var i Linköping ska man bo/inte bo

tokmonkan skrev 2013-03-22 08:35:36 följande:
    Puff puff! jag vill gärna veta mer om staden allmänt=)

Det finns ju många hyresvärdar i Linköping www.linkoping.se/hyresvardar Så det är nog bara sätta igång och ringa.. Flyttade hit för 13 år sedan och trivs bra i Linköping. Linköping är en akademikerstad med en ganska välbetald mellanklass vilket återspeglas i utbudet på stan och lite prisläget (bla på lägenheter/hus). Men jag tycker Lkpg är trevligt, lättillgängligt (mycket bussar) och har bra utbud på aktiviteter och affärer... Har bott i Johannelund, trivdes mycket bra, men bodde då i en bostadsrätt, det påverkar ju säkert lite.. Vackert och lugnt område, ca 15 min cykeltur till sjukhuset. I Berga byggs nu mycket nytt nere vid ån, där det finns fina lekparker etc.. Vet dock inte hur mycket som är bostadsrätt/hyresrätt.. Berga är nog på väg upp.. Ca 15 min promenad till sjukhuset. T1 också nära sjukhuset, helt ok, mycket lägenheter, kanske inte så naturskönt om man inte bor mot Valla-hållet.. Allt nybyggt uppe på Garnisonen ser ju väldigt sterilt och tråkigt ut, vet inte hur det är att bo där och om det finns hyresrätter.
Svar på tråden var i Linköping ska man bo/inte bo