• Mia73

var i Linköping ska man bo/inte bo

Bor i Lambohov i Mjärdevidelen (åt Slaka till). Näst intill bilfritt i området och riktigt bra förskolor. Skulle heller inte bosätta mej i centrum men gärna i den nybyggda delen. Bussarna går som sagt var tionde minut och inget byte behövs, det tar ca 15 minuter dit, annars är det jättebra cykelväg.

• Mia73

Bor iof inte på Plöjaregatan, men vet att det på den gatan både finns hus, hyreslägenheter och bostadsrätter, vet att det i villadelen är lugn, har ingen koll på hur det är i hyreshusen. Vet om två bra dagis (finns säkert fler)...Bullerbyn och Guldgruvan, ligger en bit ifrån i Mjärdevidelen, ca 5-10 minuters gångväg.
    Vet inte om det hjälpte dej någon?! 

• Mia73

tokmonkan, Bullerbyn och Guldgruvan är kommunala dagis, det finns några föräldrarkooperativ också men de har jag tyvärr ingen erfarenhet av. Finns 3 skolor. Slestadsskolan (där min dotter går) tycker vi är bra förstås, blandat med kulturer, ny bra rektor, bra lärare men lite trånga lokaler. Slestad har haft ett dåligt rykte för längre sedan, men det har inte vi märkt något av snarare tvärt om...de har tagit tag i mobbingproblematiken på ett bra sätt. Om ni väljer att flytta till Plöjaregatan kommer ni automatiskt att tillhöra Slestadsskolan. 
    Sedan finns det Änggårdsskolan, där kompisars barn går, vet att de gillar den skolan också. Till sist Vittra-skolan som är en friskola och där har jag tyvärr ingen mer info.

Svar på tråden var i Linköping ska man bo/inte bo