tredje trimestern Norrköping
jag satte upp en idag med spöket laban. köpt på netto men finns lite här o var. rätt start märket.
Jag gick in i v 35 idag. Hela denna graviditet har sprungit iväg!
En Valborgs bebis fick jag! 06.20 är Maja född. 3755 gram och 50 lång! Kom på bf +10 precis som sin bror. Lycka till Petra 334! Var på samma ställe som du för några timmar sen. Nu är jag mitt emot :) för du är väll på vrinnevi antar jag!
Får man inga påsar från pampers och Libro längre? Fanns inga vid matsalen!
Vi fick 5 st resten fick vi ordna själva men verkar vara olika beroende på vem som visar rummet. Tvättlappar och salvor o allt möjligt måste man oxå fixa själv. Hade ju varit lite bra o veta. Förut fanns ju det mesta i påsarna man fick.
Olja fanns på mitt rum men det har blivit snålt på bb om man jämnför med hur det var för 3 år sen. Dessutom hade inte jag fått någon info om att man inte fick dessa påsar längre så hade ingen tanke på att man borde plocka med sin en massa saker till bebis. Saft får de inte heller servera på bb :) vatten el mjölk till maten!
Jag fick barn på Valborg och fick 5 blöjor sen fick mannen hämta hemifrån. Tvättlappar rekommenderar jag oxå annars får man torka bebisens rumpa med torky.
Vår lilla tjej blev jätte röd i rumpan av torkypapper fast vi blötte och vräkte på olja. Men hon verkar vara rätt känslig i huden så kanske därför.