• viramia

tredje trimestern Norrköping

Hej, jag har 9 v kvar! Går fort nu! Väntar tredje barnet. Ont i fogar o bäcken, annars mår jag ok. Har gått på ledighet så jag ska inte klaga:)

• viramia

Jag har med nån konstig hosta. Fick när jag blev gravid direkt, har konstant segt slem som inte går stt få bort så att säga. Ätit pencillin mot det med men hjälper inte:(. Har väl med graviditeten att göra, att bihålerna blir täppta o svullna, antar jag. Har köpt mig en nässkölj nu.

• viramia

Hej. Ja har bf 16/5. Ringde fl idag för slempoppen gick och jag har värkar. Vill mest komma in för kontroll o se om jag är öppen, sist gick det så fort från första värken och då hade jag inte ens ont. , men, det är ju överfullt på fl i Norrköping!! Gör mig lite smått stressad, att få åka till Linköping eller Nyköping . Vill ju inte bli hemskickad då eftersom det är lång väg och åka:(.... Flera som känner iwn sig?

Elvira och Vilma!
  • viramia
    FemmeM skrev 2013-05-11 21:52:42 följande:
    Oj, när ringde du då? Och hur går det nu om du har värkar? Vi ringde in nyss för jag tror min busunge har vänt sig uppåt... igen och då fråga dom om vi ville komma in direkt.. Men vi tar det imorgon för det blir lättare med barnvakt och sånt. Så det kanske har lättat upp nu på kvällen?

Ok! Skönt! Då har det nog lättat upp då! Mina värkar har avtagit lite, är nog i latensfasen. Fortsätter det imorn ringer vi in igen och hoppas det finns plats:) lycka till,!!!
    Elvira och Vilma!
  • viramia
    FemmeM skrev 2013-05-12 11:35:12 följande:
    Japp, var där idag då och det var lugna gatan och vi behövde inte vänta något. Annars hadevi nog varit lågt prioriterade eftersom lillkickan inte alls låg fel (antingen vänt sig själv eller paranoid mamma?) men fick ändå en rejäl hinnsvepning av läkaren :) Så idag får du nog plats, viramia. Hur går det för dig? 

Så skönt för er! Jag ringde ju igår fm och då sa hon att de går på knäna men det kan även ändras fort. Mina värkar avtog , typiskt., har ju bf på tors så ja får väl vänta några dar. Har fått mina två på rätt dag innan. Man är ju så trött på detta i slutet:(.... En evig väntan! Hoppas att hinnsvepningen gör nytta!! Har du gått över tiden?
    Elvira och Vilma!
  • viramia

Vi var inne på fl hela dan igår, var öppen tre cm och regelbundna värkar. Gick även en lååååång promenad, men sen hände inget mera:(( Usch vad gör man nu?.... Varför så lång latensfas?!

Elvira och Vilma!
  • viramia
    Carrossk skrev 2013-05-14 13:26:59 följande:
    Man vill verkligen att det ska bli en vaginal förlossning denna gång. Skönt att de sätter igång dig vid BF men vi får väl hoppas att den lille vill titta ut av sig själv innan dess. Vilket datum har du BF? Viramia: hur går det för dig? Har värkarna tilltagit ännu? Hoppas att du snart får se din bebis :)

Var där ikväll igen.... Mera öppen och värkar var 5: e och var 3:e min, men ändå tydligen ej tillräckligt... Ska ta citodon ikväll igen o få sova. Är så rädd bara att inte hinna in sen! Har ju ont!
    Elvira och Vilma!
  • viramia

Nu verkar det lugnt där uppe så det är ju bra. Ja vi har ca tre mil dit, och man måste ju lämna barn och innan, det är nog jobbigast. Nu har det avtagit igen:( . Hur går det för er då?

Elvira och Vilma!
  • viramia

Bf+ 3 idag:(. Värkar i en vecka ..... Känns inte alls kul. Ja var helt säker på att vattnet gick, men en på fl sa att jag nog kissat på mig. Hur ska man veta!? Det var mera som när man häller ut ett glas vatten än droppar. Har ni mkt värkar och sammandragningar?

Elvira och Vilma!
  • viramia
    FemmeM skrev 2013-05-18 09:39:54 följande:
    Usch då! Jag har haft vattenavgång som start 2 av 3 ggr och vattnet det fortsätter ju (oftast) rinna när det gått.. Kissade på mig en gång med 2an också och var helt säker först att det var vattnet men när det sen inte kom något mer fick jag inse att det inte var det. Det kan vara lite lurigt om bebis trycker på blåsan, jag kände liksom ingen kisskänsla alls, därför var jag övertygad om att det var vattnet. När vattnet gick sen var det inget snack om saken, det känns mer som en bubbla som kommer längre uppifrån och det finns inte en chans att hålla emot. Men åkte du upp då? För de ska väl kunna ta något test om det är vatten eller inte? Har haft en del förvärkar jag men inget som jag tagit på allvar än så länge. Jädrig träligt, då de praktiskt taget lovat mig igångsättning nu i veckan men när jag ringde in i går var det tvärstopp. Tror de lurar en in i ett falskt lugn och sen skiter dom i det. Har ju haft massa oro angående rörlig bebis och dessutom kan jag knappt gå eller stå pga nerver i kläm, mest i rumpan men även i magen och låren. Men nu får jag ingen hjälp alls längre :( Så för mig känns det som övertid redan nu fast jag har BF på fredag. Vet hur du har det iaf. Min 2a och 3a var lika luriga, kom i v 40+6 respektive 40+5, så kanske har du inte så långt kvar nu. Men varje dag känns som en vecka så här på slutet :/ Hur har dina andra barn kommit?  

Ok, kanske var kiss ändå då;(... Haha!! Med mitt första barn gick vattnet och då knäppte det till först. Men det var nio år sen och minnet är inte så bra. Och hon kom dagen innan bf. Mitt andra barn kom vår dar efter bf. Så man tycker ju ej jag borde gå allt för länge över tiden nu heller. Jag ringde ju i mån o sa att ja trodde vattnet gick o at jag hade värkar var 5: min, men inget test gjorde det, utan mest antogcatt jag kissat .. Tråkigt med din igångsättningen:(! Varför ska du bli det? Om de lovat dig de kan de väl inte bara strunta i det? Ja dessa dar man väntar känns som en evighet. Jag var helt säker på att bebis skulle komma långt innan så för mig känns det med som övertid just nu;). Hoppas dufår din igångsättning! Ring om prata med de.
    Elvira och Vilma!
  • viramia

ja då är det ju bättre med igångsättning om du inte vill ha kejsarsnitt.det är ju jättepåfrestande att inte veta hur det blir, och gå och oroa sig över att den kan vända sig.
     Min har också varit på tvären mkt och huvudet r väldigt rörligt, så ja hoppas han stannar med huvudet neråt!
    vi får se vad som  händer!

Elvira och Vilma!
  • viramia

Detta är helt otroligt. Igår 2-3 min mellan värkarna, ganska smärtpåverkad trots citodon åkte vi in till fl på kvällen, haft så hela dagen.... Fick direkt en fl-sal, o de tog ctg en stund men ville undersöka snabbt förde såg att värkarna var täta och de trodde jag skulle föda snart! Men....ff öppen tre cm!!!! Ute och gick igen en timma, fick en ny undersök, men inget hade hänt. Fick en sovdos med mig hem o bricanyl. Sovit nu tre timmar och vaknar att det är samma igen. Kan man fastna i latensfasen?? Nästa gång vi åker in kommer jag kräva att de gör nåt!!! Är konstant trött och psykiskt utmattad....

Elvira och Vilma!
  • viramia

Nej ingen bebis än;(, verkar som bricanylen ja fick lugnade. Sovit massa. Ska fråga om bm vill göra en hinnsvepning, har tid imorgon. Nån som har erfarenhet av det?? Ja det är ett sånt nederlag att va där uppe o sen få åka hem utan sin bebis. Rör sig era bebisar lika mkt? Jag tycker min är väldigt lugn.. Så blir ja nojjig för det. Sen känns det som att jag inte vill störa förlossningen mera nu innan det är dags på riktigt.,,,

Elvira och Vilma!
  • viramia

I tis kväll kändes det annorlunda när jag la mig, vid tolv vakna jag men svaga menssmärtor. Gick på toa och det kom blodslem! Då visste jag att jag var öppen fyra! Fick asbråttom, väckte mammen och barn! Kom till FL halv tre, kl halv sju kom Olle äntligen! Vilken pärs!!! Lycka till ni som är kvar!

Elvira och Vilma!
  • viramia

Hoppas era små kommer snart! Folket som jobbar på fl och bb är fantastiska och underbara , trots att de har mkt nu. Det är ganska fullt ff, men vi hade tur och få eget rum ändå. Jo ang mina förvärkar, det står tom i journalen att min latensfas startade den 11/5, och att den var långdragen! .. Inte konstigt man har vart helt slut de sista två veckorna.

Elvira och Vilma!
Svar på tråden tredje trimestern Norrköping