tredje trimestern Norrköping
Hej, jag har 9 v kvar! Går fort nu! Väntar tredje barnet. Ont i fogar o bäcken, annars mår jag ok. Har gått på ledighet så jag ska inte klaga:)
Hej, jag har 9 v kvar! Går fort nu! Väntar tredje barnet. Ont i fogar o bäcken, annars mår jag ok. Har gått på ledighet så jag ska inte klaga:)
Jag har med nån konstig hosta. Fick när jag blev gravid direkt, har konstant segt slem som inte går stt få bort så att säga. Ätit pencillin mot det med men hjälper inte:(. Har väl med graviditeten att göra, att bihålerna blir täppta o svullna, antar jag. Har köpt mig en nässkölj nu.
Hej. Ja har bf 16/5. Ringde fl idag för slempoppen gick och jag har värkar. Vill mest komma in för kontroll o se om jag är öppen, sist gick det så fort från första värken och då hade jag inte ens ont. , men, det är ju överfullt på fl i Norrköping!! Gör mig lite smått stressad, att få åka till Linköping eller Nyköping . Vill ju inte bli hemskickad då eftersom det är lång väg och åka:(.... Flera som känner iwn sig?
Vi var inne på fl hela dan igår, var öppen tre cm och regelbundna värkar. Gick även en lååååång promenad, men sen hände inget mera:(( Usch vad gör man nu?.... Varför så lång latensfas?!
Nu verkar det lugnt där uppe så det är ju bra. Ja vi har ca tre mil dit, och man måste ju lämna barn och innan, det är nog jobbigast. Nu har det avtagit igen:( . Hur går det för er då?
Bf+ 3 idag:(. Värkar i en vecka ..... Känns inte alls kul. Ja var helt säker på att vattnet gick, men en på fl sa att jag nog kissat på mig. Hur ska man veta!? Det var mera som när man häller ut ett glas vatten än droppar. Har ni mkt värkar och sammandragningar?
ja då är det ju bättre med igångsättning om du inte vill ha kejsarsnitt.det är ju jättepåfrestande att inte veta hur det blir, och gå och oroa sig över att den kan vända sig.
Min har också varit på tvären mkt och huvudet r väldigt rörligt, så ja hoppas han stannar med huvudet neråt!
vi får se vad som händer!
Detta är helt otroligt. Igår 2-3 min mellan värkarna, ganska smärtpåverkad trots citodon åkte vi in till fl på kvällen, haft så hela dagen.... Fick direkt en fl-sal, o de tog ctg en stund men ville undersöka snabbt förde såg att värkarna var täta och de trodde jag skulle föda snart! Men....ff öppen tre cm!!!! Ute och gick igen en timma, fick en ny undersök, men inget hade hänt. Fick en sovdos med mig hem o bricanyl. Sovit nu tre timmar och vaknar att det är samma igen. Kan man fastna i latensfasen?? Nästa gång vi åker in kommer jag kräva att de gör nåt!!! Är konstant trött och psykiskt utmattad....
Nej ingen bebis än;(, verkar som bricanylen ja fick lugnade. Sovit massa. Ska fråga om bm vill göra en hinnsvepning, har tid imorgon. Nån som har erfarenhet av det?? Ja det är ett sånt nederlag att va där uppe o sen få åka hem utan sin bebis. Rör sig era bebisar lika mkt? Jag tycker min är väldigt lugn.. Så blir ja nojjig för det. Sen känns det som att jag inte vill störa förlossningen mera nu innan det är dags på riktigt.,,,
I tis kväll kändes det annorlunda när jag la mig, vid tolv vakna jag men svaga menssmärtor. Gick på toa och det kom blodslem! Då visste jag att jag var öppen fyra! Fick asbråttom, väckte mammen och barn! Kom till FL halv tre, kl halv sju kom Olle äntligen! Vilken pärs!!! Lycka till ni som är kvar!
Lycka till alla ni! Och tack!
Hoppas era små kommer snart! Folket som jobbar på fl och bb är fantastiska och underbara , trots att de har mkt nu. Det är ganska fullt ff, men vi hade tur och få eget rum ändå. Jo ang mina förvärkar, det står tom i journalen att min latensfas startade den 11/5, och att den var långdragen! .. Inte konstigt man har vart helt slut de sista två veckorna.