Inlägg från: Tygtiiger |Visa alla inlägg
  • Tygtiiger

VARNING: BRIOs barnvagn håller bara för ETT barn!

Vår Brio från 2004 är hel och fin. Myggnätet har jag dragit sönder i flytt någon gång men det är lätt att byta. 

Handtaget på vår Sitty från 2006 är som erat och det mjuknade också med åren. Lösning inför barn nr 2: riv av gummit (det lossnar lätt) och tejpa om handtaget med tejp för innebandyklubb-handtag.

Häpp.

Mjuka gummiplaster åldras inte med värdighet, oavsett märke. Det hårda mer plastiga materialet som är på vår gamla brio duo håller mycket bättre. 

Krupke, we've got problems of our own!
  • Tygtiiger

Enligt vad min lokala barnvagnsdistributör (vi har en väldigt trevlig och bra babyproffsen här) säger så har Brio flyttat sin produktion till just Kina för några år sedan, och därefter har kvaliteten minskat markant. Jag var sugen på en ny vagn åt nya barnet men besinnade mig (det blev en quinny zapp extra som är liten, billig och ja, därför lite plastigare än vår gamla brio men mycket, mycket billigare än den teutonia fun som jag var sugen på). Vi tittade lite på brio men säljaren antydde mer eller mindre rakt ut att om vi tänkte lägga ut mycket pengar så tyckte hon vi skulle lägga dem på något annat än en ny brio, just för att de blivit sämre. 

Krupke, we've got problems of our own!
Svar på tråden VARNING: BRIOs barnvagn håller bara för ETT barn!