Anonym (också nykter) skrev 2013-03-13 15:52:37 följande:
Hej hej! Roligt att vi är fler nyktra
Jag har tre års nykterhet nu och jag hoppas verkligen att det kommer att vara livet ut! Jag trivs också på AA, under behandling och under en period när jag mådde dåligt kände jag inte alls samma, men nu kan jag verkligen hitta mycket mer där.
Jag har märkt att det beror mycket på hur öppen jag är själv. Vissa gånger händer inte så mycket (oftast för att jag är stressad eller bara inte kan vara närvarande), andra gånger kan jag få en häftig känslan av lugn och öppenhet.
Just att det faktiskt finns en plats där jag kan säga precis vad som helst är något jag önskar fanns för alla "vanliga" också. Det är något att vara tacksam för!
Grattis!!
Kul att höra att du varit nyker i tre år! Jag har varit nykter i en månad nu. Det är bara en början och jag tar en dag i taget. Var aldrig på någon behandling för jag hann inte komma så långt som tur är. Är periodare och smygalkolist. Har hus,heltidsjobb, sambo och barn. Känner att det är på väg att gå åt h-vete om jag inte gör någonting åt det. Möten hjälper mig så mycket. Där behöver inte jag ljuga, kan säga som det är. Höra andras berättelse. Tror verkligen på att en alkolist kan hjälpa den andra alkolisten