• Anonym (alkolist)

AA-tack för att ni finns!

Mitt liv har förändrats otroligt mycket tack vare AA-möten! Att få träffa andra alkolister och höra deras berättelse samt kunna berätta sin egen-det är oehört befriande och helande. Jag vet att jag måste brottas med den här sjukdomen livet ut och det är jag beredd att göra. Jag vet att jag inte kan göra det på egen hand, som många andra. Hur som helst, jag är otroligt tacksam över att AA finns, för dom människorna jag får träffa där får mig att tro på att det finns alltid en lösning, att det finns en väg ur den här mardrömmen som heter alkolism.

• Svar på tråden AA-tack för att ni finns!
  • Anonym

Vad roligt att höra :) du är jätteduktig som sökt hjälp Hjärta

• Anonym (alkolist)
    Anonym skrev 2013-03-07 22:13:20 följande:
    Vad roligt att höra :) du är jätteduktig som sökt hjälp Hjärta

Tack Skrattande Önskar att flera med samma problematik hittar dit. För det funkar! Om man verkligen har bestämt sig. Man hittar styrkan på möten, man lär sig att släppa skamen och ångest över allt som har varit  och fokuserar på att tillfriskna. En dag i taget
  • Anonym (ok)

Glad att du funnit din "nish" Själv blev jag påtvingad AA och Na möten pga  behandling, Att sitta och behöva lyssna på vissa ( på na möten finns 15 min gräns) i en halvtimme älta för säkert 50 gången deras väg till nykterhet fick mig att till sist må illa. Har hört efter 1000 aa möten ungefär samma story, men du är uppenbarligen nyfrälst så jag önskar  all lycka till dig , Sinnesro m.m är bra men inte när det blir sektlikt och påtvingat.

• Anonym (alkolist)
    Anonym (ok) skrev 2013-03-07 22:24:16 följande:
    Glad att du funnit din "nish" Själv blev jag påtvingad AA och Na möten pga  behandling, Att sitta och behöva lyssna på vissa ( på na möten finns 15 min gräns) i en halvtimme älta för säkert 50 gången deras väg till nykterhet fick mig att till sist må illa. Har hört efter 1000 aa möten ungefär samma story, men du är uppenbarligen nyfrälst så jag önskar  all lycka till dig , Sinnesro m.m är bra men inte när det blir sektlikt och påtvingat.
    Upplever inte möten som sektlikta. Tror inte på Gud heller. Det kanske inte funkade för dig eftersom det var påtvingat? Hur har du det idag om man får fråga?
  • Montparnasse

Du ska ha all beröm! Vad glad jag blir för din skull.
    Har själv lite problem med alkohol, och hoppas verkligen att jag kan få mig själv att dricka sundare eller, om det blir värre, söka hjälp.

• Anonym (alkolist)
    Montparnasse skrev 2013-03-07 22:46:24 följande:
    Du ska ha all beröm! Vad glad jag blir för din skull.
    Har själv lite problem med alkohol, och hoppas verkligen att jag kan få mig själv att dricka sundare eller, om det blir värre, söka hjälp.
    Men tackSkäms Hoppas du hittar dit om det blir värre. Man måste vara öppen för förändring och göra det som krävs för att lyckas. Har förnekat att jag haft problem i många år. Hatar att sitta och prata om mig själv, särskilt inför massa okända människor! Men AA har hjälpt många alkolister och jag vill verkligen göra allt för att bli frisk. Man får samtidigt höra hur det har gått för dom som har väntat för länge. Vad dom har förlorat. Hur mycket dom har ställt till för sig själv och alla andra. Jag vill inte vänta att det går så långt.... 
  • Montparnasse
    Anonym (alkolist) skrev 2013-03-07 23:17:38 följande:
    Men tackSkäms Hoppas du hittar dit om det blir värre. Man måste vara öppen för förändring och göra det som krävs för att lyckas. Har förnekat att jag haft problem i många år. Hatar att sitta och prata om mig själv, särskilt inför massa okända människor! Men AA har hjälpt många alkolister och jag vill verkligen göra allt för att bli frisk. Man får samtidigt höra hur det har gått för dom som har väntat för länge. Vad dom har förlorat. Hur mycket dom har ställt till för sig själv och alla andra. Jag vill inte vänta att det går så långt.... 
    Tack själv! Du låter verkligen förståndig.
  • Anonym (alkolist)
    Montparnasse skrev 2013-03-07 23:23:56 följande:
    Tack själv! Du låter verkligen förståndig.
  • Anonym (Nykteralkoholist)

Starkt av dig att bli av med ditt beroende! Solig Sinnesro-bönen är jättebra att upprepa flera gånger om dagen, det hjälper när man får svarta tankar! Solig

Har varit nykter alkoholist i 12 år och det är en ständig kamp att hålla sig nykter. Solig

• Anonym (alkolist)
    Anonym (Nykteralkoholist) skrev 2013-03-08 08:28:34 följande:
    Starkt av dig att bli av med ditt beroende! Solig Sinnesro-bönen är jättebra att upprepa flera gånger om dagen, det hjälper när man får svarta tankar! Solig

Har varit nykter alkoholist i 12 år och det är en ständig kamp att hålla sig nykter. Solig
    Bra kämpat! Beundrar verkligen er som har kämpat i så många år! Skrattande Jag är i början av min resa mot ett nyktert liv och behöver verkligen råd och stöd. Jag har så många frågor, vill verkligen veta allt om sjukdomen och hur man håller sig nykter i framtiden. Viljan finns vilket är viktigast Solig
Svar på tråden AA-tack för att ni finns!