Behöver lite stöd och peppning.
Hej! Jag vet att vissa landsting har som rutin att köra stimulerat, konstigt när man har en stadig cykel med egen ägglossning tycker jag. Men vad gäller din ålder så kan du nog vara lugn - 31 är ju ingen ålder när det gäller att få barn! Jag och min fästmö är gravida med vårt första barn och jag (som bär barnet) fyller 33 i år. Många av oss har varit ännu äldre när bebisverkstan satts igång. Jag skulle snarare tro att du har haft supertur förut att du lyckats på första försöken två gånger. Du vet ju att du kan bli gravid så det kommer nog ske snart ska du se. När du säger att dina två barn kom till "naturligt" menar du då i ett heterosexuellt förhållande? För det är ju nämligen så att exakt tajming inte är lika viktig då eftersom att färska spermier lever längre inuti kvinnan. Vid insemination använder man ju frysta tinade spermier och dessa lever bara runt något dygn, precis som ägget. Då kan det ju vara svårare att få till. Misströsta inte, det kommer troligtvis gå bra! Man får väl anta att sjukhuset anser att chansen till befruktning är större med hormonerna. Lycka till!